به گزارش ایرنا، مراد جلیلیان در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان چرداول افزود: توسعه زیرساخت های کتابخانه ها از عوامل مهم رشد و اشاعه فرهنگ غنی کتابخوانی در سطوح مختلف جامعه بوده و در این راستا از فرمانداران می خواهیم در کمیته برنامه ریزی اعتبارات مناسبی را جهت ساخت و ارتقای کتابخانه های عمومی در نظر بگیرند.
وی اضافه کرد:طی چهار سال گذشته تعداد کتابخانه های عمومی در سطح استان از رشد چشمگیری برخوردار بوده و با افتتاح کتابخانه عمومی مرکزی ایلام رونق مناسبی در ترویج کتابخوانی و علاقه مندی به مطالعه در مرکز استان ایجاد شده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام یادآور شد: در حالیکه کمتر از یک ماه از افتتاح کتابخانه مرکزی ایلام می گذرد ولی با توجه به تجهیزات و امکانات قرار گرفته در این مرکز و جامعیت کتاب ها تنها در یک ماه گذشته بیش از یک هزار نفر به عضویت این مرکز فرهنگی درآمده اند.
جلیلیان تاکید کرد: 17 اسفند و به مناسبت سالگرد تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور و با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح کتابخانه گردی در 10 باب کتابخانه عمومی مراکز شهرستان های استان اجرا می شود که در این روز کتابخانه های عمومی میزبان چهره های مطرح استانی و شهرستانی و آحاد مختلف مردم خواهند بود.
وی با تاکید بر پیگیری و اجرای مصوبات انجمن های شهرستان ها گفت: طرح کتاب یار به نهاد کتابخانه های عمومی کشور ارسال شده که در صورت موافقت در چرداول اجرا می شود.
فرماندار شهرستان چرداول نیز در این جلسه از افزایش تعداد کتابخانه های عمومی این شهرستان از سه به هفت باب خبر داد و گفت: کلنگ ساخت یک کتابخانه عمومی روستایی دیگر نیز دهه فجر امسال در هلیلان به زمین زده شده است.
مراد یگانه با اشاره به وجود 73 هزار جلد انواع کتاب در کتابخانه های عمومی این شهرستان افزود: در اعتبارات عمرانی شهرستان توسعه فضاهای کتابخانه های عمومی در اولویت قرار گرفته و این روند و ساخت کتابخانه های عمومی در روستاهای پرجمعیت در سال آینده ادامه خواهد داشت.
7176/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.