رباب عزیزخانی روز چهارشنبه افزود: در این نمودار بیشترین تعداد امانت به کتاب های 'تعطیلات زورکی' ، 'قصه های خوب برای بچه های خوب' و 'آشنایی با قرآن کریم برای نوجوانان' تعلق دارد.
وی اظهار کرد: در مجموع 10 کتاب پرامانت در کتابخانه های عمومی استان مربوط به کتاب های حوزه کودک و نوجوان هستند.
وی کودکان را مهم ترین گروه هدف در برنامه های فرهنگی دانست و افزود: اگر کودکان را با لذت کتابخوانی آشنا کنیم شاهد نسلی آگاه و فرهیخته خواهیم بود.
او برگزاری نشست های قصه خوانی، جمع خوانی ، کتاب خوان ، نقاشی ، کاردستی و روزنامه دیواری را از جمله برنامه های فرهنگی ویژه کودکان در کتابخانه های عمومی استان ذکر کرد و گفت: در بیشتر کتابخانه های عمومی استان بخش مجزای کودک احداث و تجهیز شده و آماده میزبانی از کودکان و والدین آنها است.
به گزارش ایرنا از کتابخانه های عمومی اردبیل ، وی همچنین نقش مدارس را در سوق دادن کودکان و نوجوانان به سمت کتابخوانی تاثیرگذار دانست و افزود: مربیان مهدهای کودک و دبیران مدارس می توانند با برگزاری برنامه های کتاب محور کودکان و نوجوانان را با اهمیت و فواید کتابخوانی آشنا کنند.
عزیزخانی با اظهار امیدواری نسبت به افزایش میزان امانت در بین کتابهای حوزه بزرگسالان، اظهار کرد: برنامه های فرهنگی و کتابخانه ای متعددی در کتاب های عمومی با هدف ارتقای سطح مطالعه در جامعه برگزار می شود.
کتابخانه های عمومی استان اردبیل دارای 14 هزار عضو کودک و نوجوان می باشد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.