محمدعلی نجفی روز سه شنبه در حاشیه آیین افتتاح 33 پروژه اجتماعی، فرهنگی، شهرسازی، عمرانی، حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری و محیط زیست منطقه 17 تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرداری تهران برای نوسازی بافت های فرسوده با کمک و حمایت دولت به خصوص رئیس جمهوری، برنامه جدیدی را آغاز کرده که اگر این برنامه به اجرا درآید، سرعت نوسازی بافت های فرسوده چندین برابر گذشته خواهد شد.
وی با بیان اینکه در طول 15 سال گذشته فقط 40 درصد بافت های فرسوده شهر تهران نوسازی شده، ابراز امیدواری کرد: در پنج سال آینده، بتوان نیمی از بافت فرسوده باقی مانده را نوسازی کرد.
نجفی گفت: هفته گذشته، پروژه های نوسازی بافت فرسوده در منطقه 17 تهران به صورت پایلوت آغاز شد و این نوید را به ساکنان بافت فرسوده به خصوص منطقه 17 می دهم که طی سال های 97 و 98، برنامه های نوسازی خیلی سرعت پیدا خواهد کرد.
شهردار تهران با اشاره به رونمایی از پروژه صدور هفت روزه پروانه ساختمانی گفت: این طرح به صورت آزمایشی در منطقه 17 اجرا می شود و امیدواریم پس از مرحله آزمایشی بتوانیم این برنامه را به کل شهر تهران تسری داده و به مردم نوید دهیم که هفت روز پس از تقاضا، پروانه ساختمانی آنها صادر شود.
وی از افتتاح سایر پروژه های اجتماعی، عمرانی، فرهنگی در سه یا چهار منطقه شهر تهران تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: به دنبال آن هستیم که پروژه های موجود تا حد ممکن با سرعت بیشتری تکمیل شود تا بتوانیم خدمات بهتری را به شهروندان ارایه کنیم.
نجفی اظهار کرد: پروژه های منطقه ای شامل پروژه های نسبتا کوچک با حجم مالی زیر پنج میلیارد تومان است که تمامی بخش های منطقه را پوشش می دهد و افتتاح 33 پروژه در منطقه 17 تهران شامل پروژه های کوچک و بزرگ در بخش های مختلف مسکونی، تجاری، فضای سبز، ورزشی، عمرانی و ترافیکی است.
آیین افتتاح 33 پروژه اجتماعی، فرهنگی، شهرسازی، عمرانی، حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری و محیط زیست منطقه 17 روز سه شنبه با حضور محمدعلی نجفی شهردار، حسن رباطی معاون هماهنگی امور مناطق شهردار تهران، امیر محسنی شهردار منطقه 17، جمعی از مسئولان و خانواده معزز شهدا در مجموعه ورزشی دارالشهدا برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.