به گزارش خبرنگار ایرنا، شهردار رشت پس از تقدیم بودجه 97 شهرداری رشت به منظور تصویب به شورای اسلامی این کلانشهر بیان داشت: بودجه 97 برای شهرداری رشت 992 میلیارد تومان پس از کسر ارقام تکراری همراه با سازمان ها، یکهزار و 62 میلیارد تومان است.
مسعود نصرتی خاطر نشان کرد: از این یکهزار و 62 میلیارد تومان سه کد شامل فروش املاک، سرمایه گذاری و بانک را داریم که مشابه کدهای سال گذشته حدود 38 درصد بودجه شهرداری رشت را به خود اختصاص داده که 62 درصد باقیمانده این بودجه بقیه کدهای درآمدی است.
شهردار کلانشهر رشت بیان داشت: در بودجه 97 شهرداری رشت سه کد ستاره دار در نظر گرفته ایم که مازاد بر یکهزار و 62 میلیارد تومان است که درصورت تخصیص هزینه های آن را در نظر می گیریم.
نصرتی اظهار داشت: ما در بهره برداری از صندوق ذخیره ارزی که برای کل کشور به ویژه سه استان شمالی و کلانشهر رشت در نظر گرفته شده، 40 درصد از مبلغی که به ما پیشنهاد کردند را در بودجه 97 آورده ایم.
وی با بیان این که در هشت سرفصل بودجه 97 شهرداری رشت بحث هایی شامل محیط زیست و حمل و نقل و ترافیک اصلی ترین کدهای بودجه ای را به خود اختصاص داده ، یادآور شد: این بودجه بر اساس نیازهای رشت است که برای یک برنامه یک ساله پیش می رود.
شهردار کلانشهر رشت خاطر نشان کرد: تاکیدات بودجه 97 در بخش هزینه این است که با توانایی ها و شهرداری های شهرداری کارها را پیش ببریم و البته با توجه به بدهکاری های شهرداری بایستی دقت بسیار بالا در هزینه کرد داشته باشیم.
وی با بیان این که حدود 55 میلیارد تومان برای دیون شهرداری رشت در نظر گرفته ایم، خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی در چند سال بدهی های شهرداری را می پردازیم.
شهرداری کلانشهر رشت دارای پنج منطقه شهرداری است.
جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت شامگاه دوشنبه با حضور هر 11 عضو شورا برگزار شد.
در مراسم تقدیم بودجه 97 شهرداری کلانشهر رشت به شورا، معاونان ، شهرداران مناطق پنج گانه شهرداری رشت و مدیران شهرداری حضور داشتند.
رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی
7286
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.