به گزارش روز شنبه ایرنا، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران
در کارگاه آموزشی مدیریت بحران فرماندهان و روسای پلیس راهور پایتخت با اعلام این مطلب افزود: نقشه شبکه راه های اضطراری پایتخت در قالب پروژه ای مشترک با سازمان همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) تهیه و مشخص شده است.
احمد صادقی افزود: این مسیرها هنگام بروز حادثه و در مواقع بحرانی تنها در اختیار خودروهای امدادی و عملیاتی قرار می گیرد.
وی اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده با سناریو فرضی وقوع زلزله ای شدید در تهران، در صورت انسداد معابر و فراهم نبودن امکان انتقال مجروحان به مراکز درمانی، جان 100 هزار مجروح با حال وخیم به خطر می افتد.
وی گفت: بر همین اساس یکی از پروژه های 15 گانه اولویت دار پیشنهاد شده در طرح جامع مدیریت بحران شهر تهران، «توسعه و ارتقای سیستم حمل و نقل اضطراری» است.
وی گفت: تهران یکی از 10 کلا شهر جهان با مخاطره بالای وقوع سوانح طبیعی است و باید تمامی نهادها و دستگاه های مدیریت شهری نسبت به افزایش آمادگی و ارتقای توان پیشگیری عمل کنند.
سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز در این خصوص گفت: به طور قطع میزان تلفات و خسارات در حوادث و سوانح در صورت مسدود بودن مسیرهای دسترسی امدادگران افزایش می یابد.
وی با اشاره به وجود چهار میلیون خودرو و سه میلیون موتورسیکلت در شهر تهران افزود: ترافیک تهران به جایی رسیده که لحظه ای از آن نمی توان غافل شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تنظیم کننده: سید جواد آل داود - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/7243**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.