به گزارش ایرنا ، سید مجتبی هاشمی روز شنبه در آئین گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر که دردبیرستان حضرت زینب(س) قرچک برگزار شد اظهار کرد: دهه فجر ، نماد استکبارستیزی ملت ایران است ، مردمی که به رهبری امام راحل در صحنه های مبارزه علیه رژیم ستم شاهی حضور پیدا کردند تا نظامی اسلامی را بنا کنند.
وی افزود: در کنار آحاد جامعه اسلامی، دانش آموزان نیز با تعطیل کردن کلاس های درس ، با پرورش یافتن در مکتب امام راحل و فدا کردن جان خویش ، نقش به سزایی در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کردند و امروز نیز پرچم دار دفاع از ارزش های اسلامی هستند.
وی تصریح کرد: ایران از نخستین روزهای پیروزی انقلاب همواره با تهدیدهای مختلف از ترور ، جنگ تحمیلی ، تحریم اقتصادی و تهدیدهای سیاسی مواجه بوده ولی ایستادگی و مقاومت ملت ایران و هوشیاری نسل جوان و آینده ساز کشور ، تمامی این توطئه ها را با شکست مواجه کرد.
هاشمی بیان کرد: تمامی انقلاب های شکل گرفته در دنیا ، توسط استکبار و ستمگران مصادره گردید ولی تنها انقلاب اسلامی ملت ایران به رهبری امام راحل است که نه تنها به مسیر صحیح خود ادامه داد بلکه با الگو قرار گرفتن آزادیخواهان جهان ، باعث بیداری تمامی مظلومان جهان در مقابله با ظلم و جور حکام فاسد شد.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: دهه مبارک فجر فرصت مناسبی است که ابعاد مختلف انقلاب اسلامی برای نسل جوان و آینده ساز کشور تبیین شود تا جوانان به اهمیت انقلابی که به برکت خون هزاران شهید به دست آمده پی برده و با جان و دل از آن نگهداری کنند.
فرماندار قرچک نیز در این مراسم گفت : انقلاب اسلامی ملت ایران از معدود انقلاب‌های جهان است که بدون پشتیبانی ابرقدرت‌ها و با رهبری رهبری دینی و مشارکت مردم به پیروزی رسید.
مسعود مرسل پور گفت : انقلاب اسلامی مردم ایران ایران احیاکننده اسلام ناب محمدی بود و تمامی جهان را تحت الشعاع عظمت خود کرد و بسیاری از حرکات ضد استکباری با درس گرفتن از انقلاب ملت ایران شکل گرفته است.
وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران در سی و نهمین سالگرد پیروزی خود و در شرایطی که استکبار جهانی تلاش دارد تا با توطئه های مختلف ، مسیر انقلاب را منحرف کند ، به پشتوانه ملت به مسیر رو به رشد خود ادامه داده و عزت و اقتدار را نصیب ایران اسلامی می کند.
شهرستان قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.