به گزارش ایرنا، محمد حسین مقیمی روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان تهران گفت: دانشگاه های علوم پزشکی مسئولیت و وظایف مهمی در تعیین تکلیف پزشکی و ساماندهی امور معتادان بر عهده دارند و نباید فقط به اعزام یک کارشناس آن هم فاقد اختیارات لازم اکتفا کنند.
وی گفت: مسئولان دانشگاه های علوم پزشکی استان تهران فرقی با سایر استان ها ندارند و همانطور که آنان در جلسات شرکت می کنند این مدیران نیز باید یا خود حضور یافته و یا نمایندگان تام الاختیار اعزام کنند.
مقیمی گفت: جلسات موادمخدر تهران ارتباطی به وزارت بهداشت و درمان ندارد و تصمیمات استانی اتخاذ می کند و نباید انتظار حضور مسئولان وزارتی را داشت.
دبیرشورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر تهران نیز در پایان این نشست در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هم اکنون مراکز دولتی و خصوصی در تهران امکان نگهداری از ٨ هزار معتاد متجاهر را دارند افزود: به زودی این ظرفیت به ١٥ هزار نفر افزایش می یابد.
محمد علی اسدی گفت: مرکز فوریت های خدمات اجتماعی با هدف غربالگری معتادان و سایر افراد سرگردان جمع آوری شده از سطح شهر تهران روز ٧ بهمن امسال در منطقه ٩ تهران راه اندازی می شود.
وی با بیان اینکه راه اندازی این مرکز مصوبه شورای اجتماعی کشور است افزود: نمایندگان ١١ دستگاه از جمله نیروی انتظامی، بهزیستی، علوم پزشکی، شهرداری و کمیته امداد، وضعیت و نحوه پذیرش افراد و مسئولیت های هر نهاد را در این مرکز مشخص می کنند و بعد از این فرد تعیین تکلیف نشده نخواهیم داشت.
اسدی گفت: نظر به حساسیت معتادان متجاهر و افراد بی سرپناه و سرگردان تهران بزرگ و تاکیدات رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری در این زمینه نهمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران روز چهارشنبه ٤ بهمن امسال به ریاست وزیر کشور و با حضور روسای دستگاه ها برگزار می شود.
هشتمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران به ریاست مقیمی استاندار تهران با حضور دستگاه های مرتبط روز چهارشنبه در استانداری برگزار شد.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: محمد بیدارمنش انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/6139/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.