به گزارش ایرنا، عبدالحمید احمدی روز یکشنبه در آیین پنجاهمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی که با حضور جمع زیادی ازمردم و ورزشکاران در ابن بابویه شهر ری برگزار شد، اظهار کرد: اگر امروز جهان پهلوان تختی اسوه و الگوی مطرح در جوانمردی در کشور به شمار می رود، تنها به واسطه روحیه و منش پهلوانی و جوانمردی است.
وی با بیان اینکه روحیه اخلاق مداری و پهلوانی تختی بعد از گذشت 50 سال در جامعه زنده است، خاطر نشان کرد: تختی نه در حرف بلکه در عمل خود را ثابت کرد و در حال حاضر عمل به مرام، انسانیت، مردمی بودن و افتادگی تختی همچنان میان مردم و ورزشکاران زنده و ماندگار است.
وی گفت: اگر بخواهیم روحیه و فرهنگ پهلوانی در جامعه ترویج یابد، ابتدا باید از خود شروع کنیم تا بتوانیم خصوصیات مثبت و انسان مدارانه را در جامعه پرورش داد.
وی همچنین به یادداشتی از صحبت های وزیر ورزش در خصوص پنجاهمین سالگرد فوت جهان پهلوان تختی اشاره کرد و افزود: ورزشکاران با الگو دادن روحیه پهلوانی در زندگی خود می توانند بزرگ اندیشی، اخلاق، سعه صدر و انسانیت را در جامعه ترویج دهند که این خصوصیات می اتواند به آبادانی کشور هم کمک زیادی کند.
آیین پنجاهمین سالگرد درگذشت غلامرضا تختی صبح امروز - یکشنبه - با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، فرماندار شهر ری، اعضای شورای شهر و رئیس سازمان ورزش و جمعی از پیشکسوتان و مردم در جوار مرقد وی در ابن بابویه شهر ری برگزار شد.
غلامرضا تختی 5 شهریور 1309 در محله خانی آباد تهران متولد شد.
وی در دوران فعالیت های ورزشی خود، به دلیل کسب موفقیت و افتخار در رقابت های ملی و بین المللی کشتی و همچنین محبوبیت مردمی، ملقب به «جهان پهلوان» شد.
تختی طی سال های 1951 تا 1962 موفق به کسب 4 مدال طلا و 4 مدال نقره در مسابقات قهرمانی کشتی آسیا، جهان و المپیک(3 مدال المپیک، 4 مدال جهانی و یک مدال آسیایی) شد.
جهان پهلوان تختی در 17 دی ماه 1346 درگذشت.
خبرنگار: امین کمالی فر ** انتشار: روح اله صائب
تهرام/7247/3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.