محمد رضایی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: المپیاد ورزشی محلات شهر تهران رویداد بزرگی است که با حضور یک میلیون و 400 هزار شهروند در 50 رشته ورزشی برگزار می شود.
وی اظهار کرد: برگزاری منظم و مستمر این المپیاد به عنوان یک رویداد ورزشی مهم، از جمله برنامه محوری سازمان ورزش شهرداری تهران برای افزایش میزان مشارکت مردم در ورزش همگانی است.
رضایی گفت: درهمین ارتباط مبلمان 2200 بوستان شهر تهران با رویکرد ورزشی نصب شده و 430 مجموعه ورزشی چندمنظوره، 560 زمین ورزشی چمن، 230 زمین آسفالته و 250 خانه ورزش نیز در سرای محلات شهر تهران آماده ارائه خدمت به شهروندان هستند.
رییس سازمان ورزش شهرداری تهران در خصوص فعالیت های مرتبط با ورزش بانوان نیز گفت: در المپیاد ورزشی امسال محلات شهر تهران 48 رشته برای بانوان بود، ضمن اینکه 56 مجموعه ورزشی شهرداری به طور خاص و 14 شهر بانو نیز تنها برای استفاده بانوان در زمینه فعالیت های ورزشی اختصاص یافته است.
به گفته وی، از مجموع 2100 ایستگاه تندرستی موجود در بوستان های شهر تهران، 1120 ایستگاه آن متعلق به بانوان است.
به گفته رضایی، میزان دسترسی شهروندان تهرانی از منزل به فضای پارکی یا سالن ورزشی به کمتر از 10 دقیقه رسیده و خدمات ورزشی مجموعه های شهرداری تهران نیز با یک پنجم قیمت مراکز ورزشی دولتی به مردم ارائه می شود.
رضایی تصریح کرد: بیش از 40 نوع جشنواره ورزشی با 200 نوع فعالیت سالانه در شهر تهران برگزار می شود که بیش از 10 میلیون نفر دراین جشنواره ها شرکت می کنند.
به گفته وی، شهرداری تهران در مجموع دارای 400 مرکز و فضای ورزشی برای استفاده عموم شهروندان است.
رضایی تصریح کرد: به دنبال این هدف هستیم که ورزش را مثل مایحتاج روزانه به عنوان یک کالا در سبد زندگی شهروندان تهرانی قرار دهیم.
وی تاکید کرد: جوانان با توسعه امکانات ورزشی، انرژی و وقت خود را در فضاهای ورزشی صرف می کنند؛ چراکه ورزش پیشگیری است و صرف هزینه در این حوزه بسیار موثر و یک سرمایه گذاری اثربخش است.
رییس سازمان ورزش شهرداری تهران با اشاره به فرارسیدن 17 دی ماه سالروز درگذشت غلامرضا تختی و گرامیداشت یاد و خاطره جهان پهلوان، گفت: تختی نمونه بارز منش پهلوانی، غیرت و مردانگی و از خود گذشتگی است.
رضایی تصریح کرد: معرفی چنین شخصیت هایی که می تواند به فرهنگ سازی و الگو گیری جوانان در زندگی منجر شود؛ الگوهایی که ضمن ورزش و قهرمانی، مدیر اخلاق باشد و پیام فرهنگی به جامعه خود بدهد.
خبرنگار: سیدجواد آل داود - انتشار: محسن فتاحی
تهرام 7243**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.