معاون وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ۷۶ درصد بار بیماری‌های کشور از بیماری‌های غیرواگیر تشکیل می‌شود، گفت: استعمال دخانیات، کاهش فعالیت بدنی، مصرف الکل و تغذیه نامناسب از علل بروز بیماری‌های غیرواگیر به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، علیرضا مهدوی در حاشیه سومین کنگره آکادمی اقتصاد سلامت اظهار داشت: بیماری‌های غیرواگیر از علل اصلی مرگ‌ومیر در دنیا به شمار می‌رود و 76 درصد بیماری‌های کشور را بیماری‌های غیر واگیر تشکیل می‌دهد.

وی افزود: بیماری‌های قلبی و عروقی،‌ دیابت، سرطان و بیماری‌های مزمن تنفسی 4 بیماری شایع غیر واگیر بوده که ژنتیک و شرایط محیطی در بروز آن تأثیرگذار است.

معاون دفتر بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: همراه با توسعه در کشورها، بیماری‌های غیرواگیر نیز افزایش‌یافته که این مسئله ضرورت توجه به موضوع پیشگیری را نشان می‌دهد.

مهدوی با بیان اینکه جمعیت کشور در حال سالمند شدن بوده و میانگین سنی از 30 سال گذشته است، گفت: دیابت، سکته مغزی و قلبی، اغلب در میانسالی بروز می‌یابد و هزینه‌های زیادی به سیستم سلامت کشور وارد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: عوامل خطر در بروز بیماری‌های غیر واگیر، تغذیه نامناسب و نبود فعالیت بدنی، استعمال دخانیات و مصرف الکل است که همه این موضوعات درصورتی‌که موردتوجه قرار گیرد می‌توانیم گام‌های مؤثری را در حوزه پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر به‌دست آوریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.