دکتر عباس بصیری در «چهارمین کنگره میان دوره ای انجمن اورولوژی ایران» که در شیراز برگزار شد، افزود: با توجه به اهمیت این نوع سرطان، تشخیص به موقع آن در بیماران بسیار ضروری و کمک کننده است و جدی گرفتن علایم موجود از سوی مردم و پزشکان سطوح اولیه می تواند از پیشرفت بیماری و بروز عوارض جبران ناپذیر پیشگیری کند.
وی در گفت وگو با خبرنگار «خبرجنوب» یادآور شد: وجود خون در ادرار میتواند اولین علامت سرطان مثانه باشد و بررسی وضعیت مردانی که دچار این مشکل میشوند بسیار ضروری است. تا وقتی که خلاف بروز سرطان مثانه در آنها ثابت نشده نمیتوان از عدم وجود این بیماری در فرد
اطمینان یافت.
دکتر بصیری در ادامه گفت: سنگهای دستگاه ادراری نیز شایع ترین بیماریهای مربوطه است و شامل سنگ کلیه، مثانه و حالب می باشد. این مشکل در ایران به دلیل وضعیت آب و هوایی و ژنتیک بسیار گزارش می شود.
وی همچنین با اشاره به مشکلات دیگر مجاری ادراری، یادآور شد: پروستات هم برخی مردان را در سنین جوانی با عفونتهای پروستات و در سالمندی با بزرگی پروستات و سرطان روبه رو می کند که تشخیص به موقع این بیماران نیز در روند درمان تاثیر بسیاری دارد. دبیر علمی چهارمین کنگره میان دورهای انجمن اورولوژی ایران نیز گفت: 250 متخصص کلیه، مجاری ادراری و متخصص اطفال و زنان در این گردهمایی به منظور بازآموزی شرکت کردند و جدیدترین روشهای تشخیصی و درمانی را فرا گرفتند.
دکتر فرهاد مناهجی افزود: محورهای این کنگره شامل جنبه های مختلف جراحی مجاری ادراری مردان، زنان و اطفال، بیماران مبتلا به سرطان، جنبه های ترمیمی، سنگ ها، ناباروری مردان، اندوسکوپی و لاپاراسکوپی است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 781690
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.