جمشید جویباری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این عملیات که شامل پروژه های بذرکاری و کپه کاری و همچنین حفاظت و قرق در راستای اجرای طرح های مرتعداری چندمنظوره و با هدف تقویت و توسعه پوشش گیاهی بومی مراتع منطقه به مرحله اجرا درآمده است.
وی اظهار کرد: از آنجایی که امسال بهره برداری از صمغ گیاه باریجه در این مراتع صورت پذیرفته ضرورت اجرای پروژه های یاد شده برای احیاء و بهره برداری پایدار در سال های آتی اجتناب ناپذیر بوده است.
جویباری با بیان اینکه اجرای پروژه های حفاظت و قرق و همچنین بذرکاری و کپه کاری در مراتع استان تهران از قدیمی ترین پروژه های اصلاحی و احیائی به شمار می رود تصریح کرد: کپه کاری و بذرکاری روش هایی برای اصلاح مراتع است که عمدتا با کشت مستقیم بذور گونه های مرتعی توأم با عملیات ذخیره نزولات آسمانی در اراضی کوهستانی با بافت متوسط تا سنگین قابلیت انجام دارد.
وی خاطر نشان کرد : این عملیات با بذر گیاهان باریجه و سایر گیاهان بومی منطقه انجام می پذیرد بطوری که محدوده بذر کاری نیز به مدت 2 سال قرق و از ورود دام به منطقه جلوگیری به عمل می آید.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه یادآور شد: کپه کاری و بذرکاری بعنوان روشی موفق برای تجدید حیات مصنوعی پوشش گیاهی مراتع محسوب می شود که این امر سبب اشتغال زائی و افزایش تولید شده و گامی مثبت در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بشمار می آید.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:سید جواد آل داود انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7243/1109 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.