به گزارش خبرگزاری خبرانلاین منطقه مازندران،وی ادامه داد: قانون برنامه ششم توسعه اجازه جمع آورى و بهره بردارى از درختان شکسته، افتاده و ریشه کن شده را داده است اما وزیر جهاد کشاورزی در یک اقدام فراقانونى و صرفا سلیقه اى آن را ممنوع کرده و این دستور خلاف برنامه و قانون است.

شاعری بیان کرد: در حال حاضر هزاران درخت خشک و شکسته افتاده در جنگل وجود دارد که در صورت بهره بردارى نیاز صنایع را تامین و از بیکارى کارگران و کارکنان منطقه جلوگیرى خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با اجراى صحیح قانون، هم جنگل حفظ خواهد شد و هم کارگران بیکار نخواهند شد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس قانون مجریان طرحها طى سه سال و بتدریج باید ساماندهى شوند اما وزیر جهاد کشاورزی در دستورى خلاف قانون برنامه ششم، سازمان جنگل ها را مکلف کرده در سال اول برنامه خاتمه قرارداد مجریان را اعلام نماید که این دستور هم خلاف برنامه است.

شاعری با اشاره به اینکه طبق قانون خسارت هاى ناشى از اجراى طرح باید با تامین اعتبار لازم توسط دولت جبران شود اما تاکنون اعتبار لازم براى جبران خسارت تامین نشده است، از وزیر جهاد کشاورزی خواست هرچه سریعتر نسبت به اصلاح دستورالعمل اقدام نماید تا شاهد بیکارى در سال حمایت از تولید و اشتغال نباشیم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قانون اجازه بهره برداری از درختان افتاده، خشک شده و ریشه کن شده غیرقابل احیا را به بهره برداران جنگل می دهد چگونه وزیر جهاد کشاورزی صرفا با توجیه اینکه ممکن است بهره برداران جنگل درختان سالم را هم مورد بهره برداری قرار دهند در یک اقدام سلیقه ای بهره برداری از این درختان را ممنوع اعلام کرده است؟

وی افزود: در سالی که باید افزایش تولید و ایجاد اشتغال سرلوحه کار مسوولین قرار گیرد شاهد آن هستیم با اقدامات سلیقه ای و اجرای ناقص قوانین، عملا برخلاف شعار سال و تاکیدات مقام معظم رهبری در باب اقتصاد مقاومتی رفتار می شود.

شاعری با تاکید مجدد بر عدم بیکاری کارگران شرکت ها ى نکاچوب و چوب و کاغذ در پی اجرای غلط و ناقص قانون تنفس جنگل، ادامه داد: اجرای دقیق و کامل طرح تنفس جنگل نه تنها باعث بیکاری نمی شود بلکه به ایجاد فرصت های شغلی جدید و رونق صنایع مرتبط منجر خواهد شد.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی افزود: در همین رابطه جلسه ای با رئیس سازمان جنگل ها برگزار شد و جلالی قول داد هرچه سریعتر مشکلات پیش آمده را رفع نماید.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 775392
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.