حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی در آیین خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند در مسجد جامع شهر، به اعتراض و افشاگری حضرت امام خیمنی (ره) علیه پذیرش قانون کاپیتولاسیون در سال 1343 مصادف با روز چهارم آبان ماه اشاره و اظهار کرد: کاپیتولاسیون قانونی بود که در سال 43 محمدرضا پهلوی قانون از تصویب مجلس گذراند تا مستشاران نظامی آمریکا و تکنسین های وابسته، اعضای خانواده و خود آنان اعم از نظامی و غیر نظامی شمول قوانین قضایی ایران معاف شوند و اگر جرم و جنایتی مرتکب شدند در دادگاه های ایران ملزم به پاسخگویی نبودند.
وی با بیان اینکه آمریکا در آن دوران 40 هزار مستشار نظامی در ایران داشت که قابل تعقیب و پیگرد حقوقی و مجازات نبودند، گفت: امام خمینی (ره) فرمودند رژیم ایران استقلال کشور را فروخت و در عمل دست نشاندگی خود را به آمریکا اعلام کرد.. چنین روزی عزای ملت ایران است و جا دارد مردم بر سر در منازل خود پرچم سیاه بیاویزند.
امام جمعه دماوند ادامه داد: امام(ره) کاپیتولاسیون را سند بردگی ملت ایران دانستند و هشدار دادند و همین اعتراض ها باعث تبعید ایشان به ترکیه شد.
امام جمعه شهرستان دماوند با اشاره به اینکه آمریکا سال 43 با آمریکای سال96 تفاوتی ندارد، گفت: هنوز ذات استکباری و سلطه طلب و برترجوئی خود را از دست نداده است و هنوز مکار و حیله گر است؛ امروز اگر رئیس جمهور آمریکا خود را به دیوانگی زده و از نفوذ و قدرت روزافزون ایران نالان است، بخاطر ازدست دادن موقعیت خود در منطقه است.
حجت الاسلام فتاح دماوندی همچنین گفت: امروز باید تمامی تلاش خود را در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی بکار ببندیم و قدم های بلندی برداریم که شهرستان دماوند با داشتن شرایط آب و هوایی مناسب و موقعیت جغرافیایی توانایی این مهم را دارد.
وی افزود: سیب دماوند یکی از محصولات ارزشمند این شهر و حتی استان تهران است و می توان مرغوبترین سیب ایران معرفی کرد که در سال اشتغال و تولید باید به کشاورزان و باغداران دماوند افتخار کنیم که در هر هکتار 35 تن سیب تولید می کنند و 20 نوع سیب را پرورش می دهند.
وی ادامه داد: اگر در تولید سیب دماوند از نیروهای بومی و ایرانی استفاده شود دیگر در این منطقه جوان بیکار نخواهیم داشت.
خبرنگار: الهام حیدری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.