به گزارش خبرنگاران ایرنا از سطح شهر ، همزمان با ظهر عاشورا هیئات و دسته های عزاداری همزمان با اذان ظهر به افق تهران، در مساجد، تکایا، حسینیه ها، هیئت های مذهبی و میدان ها و خیابان های شهر تهران به یاد بزرگ پرچمدار دین و سالار شهیدان،نمازظهرعاشورا را به جماعت اقامه کردند.
عزاداران در ظهر عاشورا به تبعیت از امام حسین (ع) و یاران باوفایشان به هنگام نماز ظهر، عزاداری را تعطیل کرده و نماز جماعت را اقامه می‌کنند.
نمازگزاران تهران اعلام کردند که اقامه نمازظهرعاشورا یکی از پیام ها و فلسفه های قیام امام حسین(ع) بوده و به همین خاطر عزاداران حسینی باید نسبت به اقامه نماز اول وقت اهتمام داشته باشند.
عزاداران حسینی (ع) یکی از اهداف قیام سید الشهدا(ع) احیا دین و نماز می دانند و، اقشار مختلف مردم در گوشه و کنار تهران درحالی‌که رنگ و بوی خاص عاشورا در شهر پیچیده بود، هنگام ظهر، به اقامه این فریضه واجب پرداختند، چون معتقدند یکی از جلوه‌های بی‌نظیر عاشورا، اقامه نماز اول است و همان‌گونه که ، امام حسین(ع) در عاشورا و در میان هیاهوی جنگی نابرابر اقامه نماز اول وقت را بر هر چیز مقدم دانست و در زیر بارش خصمانه دشمن، نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.
مهم ترین پیام نماز ظهر عاشورای حسینی که همه ساله به یاد آخرین نماز امام حسین (ع) در ظهر عاشورا اقامه می شود، زنده نگه داشتن دین اسلام و احیای تمام ارزش‌های والای الهی و انسانی در سخت ترین شرایط است.
*نماز ظهر عاشورا امام حسین (ع)
ابوثمامه صیداوی در گرماگرم نبرد، به امام حسین علیه‌السلام نزدیک شد و به آن حضرت عرض کرد که وقت زوال فرارسیده است. امام حسین علیه‌السلام که به نماز اهمیت ویژه‌ای می‌داد، دستور داد جنگ را متوقف کرده و همگی به نماز پردازند. دشمنان که به نماز اهمیت چندانی نمی‌دادند، آن حضرت و یارانش را در حال نماز نیز مورد هجوم ناجوانمردانه قرار داده و با پرتاب تیر آنان را نشانه می‌گرفتند.
عبدالله حنفی که خود را سپر امام حسین علیه‌السلام قرار داده بود، متحمل سیزده تیر دشمن شد و عاقبت در حال دفاع از وجود شریف امام حسین علیه‌السلام به لقاءالله پیوست
حضرت اباعبداللَّه الحسین(علیه السلام) در بعد از ظهر روز جمعه دهم محرم (عاشورا) سال 61 هجری قمری در سرزمین کربلا به دست شمر بن ذی الجوشن به شهادت رسیدند(1) و با شهادت خود اسلام را برای همیشه بیمه کردند.
خبرنگار:سید مجید بروجردی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/ 1109 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.