عزاداران حسینی در قالب کاروان های سینه زن و زنجیر زن در خیابان ها و معابر شهری و روستایی حاضر شدند و به یاد سالار شهیدان اشک ریزان بر سر و سینه می رنند.
کوچه ها و میادین شهر اراک به مناسبت سالروز واقعه عاشورای امام حسین(ع) امام سوم شیعیان سیاهپوش شده است و تشکل های و هیات های مذهبی در اراک به صورت خودجوش در قالب دسته های عزاداری از خیابان ها و محله های شهر به سمت مصلی بیت المقدس این شهر در حرکت هستند تا در تجمعی بزرگ در غم شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش به عزاداری بپردازند.
بانوان عزادار نیز با پوشاندن جامه های سبز و سیاه و پیشانی بند بر کودکان خود، در غم شهادت شهدای کربلا به ویژه حضرت علی اصغر (ع) اشک ماتم ریختند.
روحانیان و واعظان نیز با سخنرانی در جمع عزاداران حسینی ضمن بیان وقایع کربلا به ویژه روز عاشورا، مردم را با فلسفه قیام خونین کربلا و فرهنگ و اهداف عاشورا آشنا می کنند.
نظیر این آیین ها در شهرستانهای ساوه، زرندیه، خمین، محلات، دلیجان، شازند، خنداب ، تفرش، آشتیان، فراهان، خنداب و کمیجان نیز برگزار شد.
2 هزار هیات مذهبی در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
یکهزار و 200 ذاکر اهل بیت در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند که از این تعداد 500 ذاکر در شهرستان اراک فعالیت دارند.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.