صادق نوروزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام آمادگی دامپزشکی، برای بازرسی بهداشتی و شرعی دام های قربانی در روز عید سعید قربان، گفت: به همین منظور اکیپ های بازرسی گوشت از ساعت 7 تا 13در روز عید قربان برای ارائه خدمات بهداشتی آمادگی دارند.
وی با توصیه به شهروندان برای تهیه دام‌های قربانی از محل های تعیین شده از سوی شهرداری، گفت: اکیپ ویژه سیار دامپزشکی در سطح شهرستان با همکاری ادارات ذی ربط شهرستان با متخلفان و سودجویان دخیل در حمل و نقل و فروش دام های غیرمجاز و بیمار، برخورد قانونی خواهد کرد.
این کارشناس تصریح کرد: به منظور پیشگیری از وقوع بیماری های مشترک از جمله تب کریمه کنگو، گوشت های تهیه شده را تا قبل از پخت بهتر است در یخچال (حداکثر 72 ساعت) نگهداری کنند.
مسئول نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان اسلامشهر یادآور شد: 3مرکز عرضه و فروش دام و همچنین مرکز بهزیستی نمونه خیریه ریحانه واقع در احمد آباد مستوفی از 48 ساعت قبل از عید قربان تحت نظارتهای کارشناسان دامپزشکی مشغول به فعالیت بوده و آماده خدمت رسانی به شهروندان استان است.
وی افزود: کشتارگاه دام فجر شهرستان اسلامشهر نیز به صورت رایگان دام های قربانی را تحت نظارت بازرسان بهداشتی و شرعی دامپزشکی از ساعت 6 تا13 ذبح خواهند کرد.
نوروزی با درخواست از شهروندان برای انعکاس موارد غیربهداشتی به شبکه دامپزشکی، گفت: ستاد اجرایی نظارت بر ذبح دامهای قربانی مستقر در اداره دامپزشکی شهرستان اسلامشهر با شماره تماس 56467282_ 56467284آماده ارائه هرگونه راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شهروندان در این خصوص است.
شبکه دامپزشکی شهرستان اسلامشهر همه ساله در آستانه عید قربان نسبت به راه‌اندازی کمیته‌ای ویژه برای نظارت بر قربانی کردن دام‌ها اقدام می‌کند.
شهرداری ‌های اسلامشهر،‌ چهاردانگه و احمدآباد مستوفی نیز مراکزی را با همکاری شبکه دامپزشکی تعیین و اعلام می‌کنند.
خبرنگار:اکبر کریمی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام:7251/7247//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.