حسن آمویی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا از وجود 2 کشتارگاه در کرمانشاه خبر داد و افزود: کشتارگاه زاگرس (ماهیدشت) پس از هزینه های بسیار به دلیل کارشناسی نامناسب و نبود آب بسته شده و دومین کشتارگاه که در نزدیکی بیستون واقع شده هم اکنون فعال است که به شهرداری تعلق دارد.
آمویی با بیان اینکه کشتارگاه بیستون نیمه صنعتی است، افزود: سلاخ ها در این مکان نیز مشغول به کار هستند که بی شک نبود آنها در عملکرد نامناسب کشتارگاه تاثیر می گذارد چرا که این کشتارگاه به صورت کامل صنعتی نشده از همین رو مجبور به پرداخت هزینه سنتی و صنعتی هستیم.
وی از دوری میادین دام به کشتارگاه به عنوان معضل دیگر یاد کرد و ادامه داد: یکی از میادین در جاده سراب نیلوفر(کیلومتر 14 کرمانشاه) واقع شده و دیگری در جاده ماهیدشت قرار دارد که موجب افزایش هزینه های حمل و نقل می شود.
وی با بیان اینکه یکی از میادین به دام سنگین و گاوی و دیگری به گوسفندی تعلق دارد، اظهار کرد: از همین رو سلاخانی که به خرید دام سنگین اقدام می کنند فرصت خرید دام سبک را از دست می دهند و از همین رو به سمت واسطه روی آورده و هزینه ای به آنان پرداخت می کنند که همه این عوامل در افزایش قیمت تمام شده تاثیرگذار است.
وی یادآور شد، میزان هزینه های ذبح و جابجایی ثابت نیست و این هزینه ها به زمان، ساعت، شرایط محیط و نوع دام وابسته است.
آمویی همچنین از وجود 200 واحد مجاز عرضه فرآورده های خام دامی (قصابی) در کرمانشاه خبر داد و افزود: قبل از بروز بیماری تب کریمه کنگو، شاهد فعالیت دستفروشان بسیاری در شهر بودیم که به صورت قاچاق به فروش گوشت با قیمتی اندک می پرداختند.
وی یادآور شد، به دلیل نبود هزینه های جانبی، گوشتی که توسط این افراد به فروش می رسید، ارزانتر از دیگر قصابی های مجاز بود.
به گفته آمویی، یک قصاب با هزینه های متعددی همچون پرداخت وجه به سلاخی، کشتارگاه و شهرداری مواجه است که این پرداخت ها در افزایش قیمت گوشت تاثیرگذار است.
آمویی وجود صادرات در گذشته و در نتیجه افزایش تقاضا بر عرضه را در افزایش قیمت گوشت در ماه رمضان تاثیرگذار دانست و یادآور شد، هم اکنون هر کیلوگرم گوشت گوسفندی با قیمت 420 هزار ریال و هر کیلو گوشت گرم گوساله با قیمت 330 هزار ریال به فروش می رسد.
8066/7460 خبرنگار:زهره کریم زاده ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.