به گزارش روز پنجشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، دکتر زهره حسامی مدیر اداره مدیریت انرژی مرکز مدیریت محیط زیست با اشاره به اینکه استارتاپ سبا رویدادی آموزشی–رقابتی است که به صورت فشرده و در مدت 6 روز برگزار می شود، گفت: هدف از برگزاری این استارتاپ ایجاد یک محیط سازنده برای خلق و پرورش ایده‌های کارآفرینانه است.
وی اظهار داشت: در این رویداد، آموزش‌های ضروری برای تبدیل ایده به یک استارتاپ در قالب کارگاه‌های آموزشی به شرکت‌کنندگان ارائه می‌ شود؛ همچنین امکان تیم‌سازی برای صاحبان ایده و یا پیوستن به تیم‌ها برای برنامه‌نویسان، مدیران تجاری، گرافیست ها و یا متخصصان دیگر از طریق برنامه‌های شبکه‌سازی مقدور است.
حسامی گفت: اولین رویداد استارتاپ سبا از 17 الی 23 این ماه و با موضوع بهینه‌ سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان در محل پژوهشکده علوم و فناوری انرژی شریف با مشارکت مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و دانشگاه شریف برگزار می‌ شود.
به گفته مدیر اداره مدیریت انرژی مرکز مدیریت محیط زیست، این رویداد توسط ستاک (ستاد توسعه ایده های کارآفرینانه ) طراحی شده و با همکاری مشترک ستاک و پژوهشکده علوم و فناوری انرژی شریف برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: برنامه های آموزشی استارتاپ سبا در قالب چهار کارگاه و در چهار روز ابتدایی برگزار می‌ شوند که سرفصل‌های آن‌، کارگاه های بوم مدل کسب و کار، راهکارهای اصلی بهینه سازی انرژی، کارگاه چالش بازار و ارائه ایده به سرمایه گذار و نقشه مالی است.
لازم به ذکر است که، ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، پارک علم و فناوری شریف، مرکز کارآفرینی، شتاب دهنده شریف و مرکز رشد فناوری های پیشرفته‌ دانشگاه صنعتی شریف، حامیان علمی، مالی و معنوی این رویداد هستند.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار : یحیی معماری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/6539 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.