به گزارش خبرگزاری خیرآنلاین، صادق دقیقی پیش از ظهر یک شنبه در نشست فیلم چهل کچل اظهار داشت: ساخت این فیلم بسیار سخت بود و بازیگران سر صحنه اذیت شدند اما همه تلاش خود را کردیم تا فیلم خوبی بسازیم.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ فیلم را در کارنامه کاری خود دارد، افزود: کار خود را با با فیلم کوتاه آغاز کردم و فیلم نخست من بزرگمرد کوچک بوده است.

کارگردان فیلم چهل کچل با بیان اینکه در ایران فیلم های من دیده نشده است، تصریح کرد: برخی فیلمهای من مانند «تا آمدن احمد» در دنیا جوایز مختلفی از جمله بهترین کارگردانی را در جشنواره های مختلف گرفته است و این در حالی است که در ایران چندان شناخته شده نیست. این فیلم قرار است در جشنواره فیلم محیط زیست بارسلونای اسپانیا نیز شرکت کند.

برای هر پلان چهل کچل زحمت کشیدیم

وی با بیان اینکه برای هر پلان چهل کچل زحمت کشیدیم، اظهار داشت: این فیلم یک فولک مازنی است و ۸۰ درصد فیلم در باران می گذرد ، با توجه به اینکه این فیلم در شمال ساخته نشده است ۱۰۰ مترمربع پرده در ارتفاع بسیار بالا برای جلوگیری از نور خورشید زدیم و با نازل باران در زیر پرده فیلمبرداری کردیم.

دقیقی با بیان اینکه برای ساخت این فیلم ۳۰۰هزار لیتر آب مصرف کردیم، ادامه داد: البته اسرافی در این زمینه انجام نشده است چراکه آب را از رودخانه یک روستا گرفتیم و آب به چرخه خود بازمی گشت.

وی با بیان اینکه در در فیلم به موضوع محیط زیست پرداختیم، تاکید کرد: پیام فیلم چهل کچل این است که اگر با طبیعت بدرفتاری کنیم طبیعت نیز با ما بدرفتاری خواهد کرد.

کارگردان فیلم چهل کچل با بیان اینکه عاشق فیلمهای پلیسی است اما هنوز موفق به ساخت فیلمی در این ژانر نشده است، ابراز داشت: در سینما به جز گریم در همه بخش ها فعالیت داشته ام.

وی با اشاره به مهجور بودن سینمای کودک ابراز داشت: پیشنهاد من به آموزش و پرورش این است که زنگ سینما برای کودکان بگذارید.

دقیقی اضافه کرد: این کار از سویی موجب می شود تا فیلمسازان ترغیب به حضور در این حوزه شوند، از سوی دیگر ما ۲۹ میلیون دانش آموز در کشور داریم که می توان به کمک فیلم برای آنها فرهنگ سازی کرد.

وی تاکید کرد: ما فیلمهای تاریخی، پزشکی و علمی نیز داریم، پیامی که با سخنرانی خسته کننده است با این فیلم ها برای دانش آموزان شیرین می شود و در فرهنگ سازی بچه ها جایگاه مهمی دارد.

کارگردان فیلم چهل کچل گفت: بدین شکل چرخه سینما نیز به سمت صنعت می رود و برای آینده دانش آموزان نیز فرهنگ سازی می شود.

دقیقی تاکید کرد: پیشنهاد می کنم مسئولان سه سینمای تمام وقت به کودکان اختصاص دهند و یک سال نیز برای آن سوبسید اختصاص داده شود و مطمئن باشید به نتیجه می رسیم.

وی با اشاره به اینکه ذائقه ها در هر کشوری مهم است، تاکید کرد: نوع نگاه ها در ایران متفاوت است، به طور مثال فیلم گودزیلا ساختن در ایران نمی فروشد اما در دنیا از آن استقبال می شود. بر این اساس باید در ساخت فیلم این نکته را نیز مدنظر قرار داد.

دقیقی در ارتباط با ساخت فیلم بزرگمرد کوچک بیان داشت: یکی از دوستان با ۲۰ میلیارد می خواست فیلم بسازد و با توجه به فراهم شدن ۱۰ میلیارد منصرف شد.

قول دادم با سه میلیارد تومان اکشن ترین فیلم تاریخ سینما را بسازم

وی اضافه کرد: من پیشنهاد دادم تا با سه میلیارد تومان اکشن ترین فیلم تاریخ سینما را می سازم در غیر این صورت مرا به افغانستان تبعید کنید.

مهدی مهاجر بازیگر فیلم نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: هشت سال است بازیگری را آغاز کردم و چهل کچل نهمین فیلم من است.

وی با بیان اینکه در پنج فیلم نقش اول داشته است، ابراز داشت: امیدوارم این فیلم در همه در جشنواره ها بدرخشد.

بازیگر فیلم چهل کچل با بیان اینکه بازی در این فیلم برایم سخت است، اظهار داشت: من ترک هستم و لهجه مازنی در فیلم دارم و بر این اساس این فیلم از سخت ترین کارهای من بوده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به اینکه فیلم در فضای بارانی می گذشت کار در باتلاق ها و باران واقعا کار سخت بود.

مرزبان: ساخت فیلم چهل کچل بسیار سخت بود

پروانه مرزبان تهیه کننده چهل کچل نیز درباره این فیلم اظهار داشت: من فوق لیسانس کارگردانی دارم و در دانشگاه تهران درس خواندم و در این مدت شاگرد بزرگانی چون بیضایی بودم.

وی افزود: به طور مرتب سر صحنه فیلم حضور داشتم و امیدوارم فیلم خوبی باشد.

تهیه کننده چهل کچل تاکید کرد: سال ۷۰ اولین فیلم سینمایی خود به نام سهند دریا را در ژانر دفاع مقدس را داشتم که پسرم نقش اول را داشت.

وی اضافه کرد: ساخت فیلم چهل کچل بسیار سخت بود چراکه از سویی به فصلی بارانی نیاز داشتیم و فیلم در تابستان فیلمبرداری شد و از سوی دیگر بازی گرفتن از بازیگران در چنین شرایطی بسیار سخت بود.

وی با بیان اینکه سعی کردم با توجه به سختی ساخت این فیلم به عواملم انرژی دهم، بیان داشت: سالیان سال معلم بودم و عاشقانه کودکان را دوست دارم و با عشق برای آنها می نویسم.

مرزبان با اشاره به اینکه ساخت این فیلم ۴۵ روزه تمام شده است، گفت: شاید نوشته های من قوی نباشد اما سعی کردن فیلمی بسازم که به درد نوجوانان بخورد.

پرهام دلدار بازیگر فیلم نیز در ادامه اظهار داشت: همیشه وقتی مادرم تصمیم به آغاز پروژه ای بگیرد می دانم کار سختی در پیش دارم اما خروجی خوبی از تلاش ها حاصل می شود.

وی با بیان اینکه برای ساخت چهل کچل نسبت به پروژه های دیگر پخته تر عمل کردیم، تاکید کرد: برآرود اولیه ما برای ساخت این فیلم ۸۰ روز بود اما در ۴۵ روز به اتمام رسید.

تهیه کننده چهل کچل تصریح کرد: از زمانی که چشم باز کردم در حال بازی و فعالیت در سینما بودم، با کارگردانان مطرحی برنامه داشتم و بر این اساس برای بازی در فیلم تجربیات خوبی داشتم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 689941
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.