حمید عبادی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اخطاریه ها در پی بازدیدها و پایش های ادواری صادر شده و نتایج تست اندازه گیری فاکتورهای آلاینده در خوداظهاری برای این واحدهای صنعتی و خدماتی بیانگر آلایندگی آنها بوده است.
وی اظهارکرد: 2 واحد سنگبری و 2 واحد ایزوگام به دلیل ریخت و پاش ضایعات حاصل از تولید در محیط اطراف، یک واحد تصفیه خانه فاضلاب و یک واحد تولیدی به دلیل بالا بودن آلایندگی خروجی فاضلاب اخطاریه زیست محیطی دریافت کردند.
عبادی افزود: با توجه به بررسی های انجام شده یک هتل نیز که اقدام به رهاسازی فاضلاب خام تولیدی خود در محیط اطراف می کرد نیز مشمول دریافت اخطاریه زیست محیطی شده است.
وی بیان کرد: اخطار به این واحدها در راستای اجرای مفاد قانون مدیریت پسماند و به دلیل پراکندن ضایعات و گل و لای حاصل از تولید در محیط اطراف انجام شد.
عبادی اظهارکرد: در صورتی که این واحدهای خدماتی و صنعتی نسبت به اصلاح و بازسازی سامانه تصفیه پسماند اقدام نکنند برابر قانون از فعالیت آن ها جلوگیری می شود.
وی تاکید کرد: حفظ محیط زیست زیر ساخت اصلی توسعه پایدار و ضامن سلامت و بقای جامعه است و با توجه به اینکه سلامت مردم در اولویت همه امور است، این اداره موضوع را تا زمان رفع کامل آلایندگی پیگیری می کند و برخورد قاطع و قانونی لازم را با واحدهای متخلف در دستور کار خود قرار داده است.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی با دارا بودن 250 کارگاه فراوری سنگ فعال قطب تولید سنگ نمای کشور محسوب می شود.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.