مدیر ایمنی، بهداشت، محیط‌زیست و انرژی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت:هم‌اکنون 74 درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی کشور به تصفیه‌خانه فاضلاب متصل می‌باشند.

به گزارش ایلنا از ساری ، همایون توفیقی در حاشیه افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی بشل سوادکوه بابیان اینکه در حال حاضر 224 مدول تصفیه‌خانه در کل کشور و در193  شهرک صنعتی وجود دارد اظهار داشت: روزانه معادل 170 هزار مترمکعب فاضلاب در این تصفیه‌خانه‌های فاضلاب پالایش و تصفیه می‌شود.

مدیر ایمنی، بهداشت، محیط‌زیست و انرژی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: هم‌اکنون 74 درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی کشور به تصفیه‌خانه فاضلاب متصل می‌باشند.  

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی سازمان صنایع کوچک، پس از تصفیه آب، استفاده مجدد و بازگرداندن فاضلاب به چرخه طبیعت بوده به‌طوری‌که در دولت تدبیر و امید، توجه ویژه‌ای به بازچرخانی و استحصال آب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، در دستور کار قرارگرفته است.

توفیقی تصریح کرد: آب تصفیه‌شده 54 تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک‌ها صنعتی کشور هم‌اکنون برای آبیاری زمین‌های کشاورزی مورداستفاده قرار می‌گیرد و 6 تصفیه‌خانه هم به تجهیزات تبدیل آب تصفیه‌شده به آب آشامیدنی تجهیز شده است.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد تصفیه‌خانه در بیش از 70 شهرک و ناحیه صنعتی کشور در مرحله مطالعاتی قرار دارد افزود: بعد از اتمام مطالعه، این طرح‌ها از طریق مناقصه به اجرا گذاشته خواهد شد.

مدیر ایمنی، بهداشت، محیط‌زیست و انرژی سازمان صنایع کوچک، استان‌های شمالی را با توجه به آسیب‌پذیری محیط‌زیست مهم‌ترین کانون توجه برای ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب معرفی کرد و بیان داشت: تاکنون در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سه استان شمالی33 تصفیه‌خانه به بهره‌برداری رسیده است که14  تصفیه‌خانه در مازندران بوده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.