عیسی فرهادی گفت: در این مصوبه افزایش 10 درصدی کرایه تاکسی‌ها و افزایش 15 درصدی نرخ کرایه اتوبوس و مترو به تصویب رسیده که این مصوبه به فرمانداری تهران ابلاغ شده است.
وی درباره دعوت از منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش نیز گفت: منتخبین دوره پنجم شورای شهر تهران برای 12 مرداد ماه دعوت خواهند شد تا فعالیت پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران ری و تجریش آغاز شود.
مهدی چمران هم در حاشیه جلسه علنی شورای شهر تهران درباره افزایش نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی گفت: این تصمیم شورای حل اختلاف به شورای شهر و فرمانداری ابلاغ شده است، ما نیز افزایش نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی را برای اجرا به شهرداری ابلاغ کردیم و پس از فراهم کردن زمینه‌ها افزایش قیمت رخ خواهد داد.

*انتقاد حقانی از جابه‌جایی اجباری کارمندان شهرداری
محمد حقانی هم در جلسه علنی دیروز شورای شهر پایتخت از برخوردهای حذفی و جابه‌جایی اجباری برخی کارمندان و کارشناسان شهرداری گلایه کرد.
وی گفت: مطمئن هستم که شهردار تهران از برخوردهای حذفی با تعدادی از کارشناسان قدیمی و مستقل در معاونت حمل و نقل اطلاعی ندارد، چرا که در این معاونت نسبت به جابه‌جایی اجباری کارشناسان اقدام شده و با کارمندانی که سابقه چند ده ساله دارند برخورد حذفی می‌شود و این اقدامات به دور از انصاف است.
وی همچنین درباره ساخت میدان میوه و تره بار در پارکینگ مجاور بیمارستان پارسیان انتقاد کرد و گفت: شهرداری اخیراً تصمیم گرفته که در این زمین میدان میوه و تره بار بسازد که این مسأله خود موجب جذب سفر شده و ترافیکش خیابان‌های اطراف را قفل می‌کند و از نظر بهداشتی نیز نمی‌توان در کنار بیمارستان، میدان میوه و تره بار ایجاد کرد.
عباس جدیدی هم از نامه نگاری با رئیس بازرسی کل کشور در پی بررسی وضعیت واگذاری املاک در شهرداری تهران خبر داد و با انتقاد از نحوه رأی‌گیری انتخاب ذیحسابان در جلسه پیشین شورای شهر با بیان اینکه رأی دادن شاخ و دم ندارد بلکه حق الناس است گفت: در انتخابات ذیحسابان بی‌دقتی مثال زدنی انجام شده و این در حالی است که عمل حسابرسی بسیار تخصصی است و باید با دقت کامل انجام شود.
وی با بیان اینکه در انتخاب ذیحسابان به رزومه‌ها دقت نشده اظهار کرد: چرا هنگام بررسی دقت لازم نمی‌شود و فقط می‌خواهیم با رأی دادن به بررسی دستور بعدی برسیم و به دوستانمان در شهرداری پیشنهاد می‌شود حالا که ما چاره‌ای بجز رأی دادن نداریم، شما برای آمرزش هم که شده در آوردن طرح‌ها و لوایح دقت کنید.
جدیدی رأی دادن را به دست بلند کردن تشبیه کرد و گفت: این دست بلند کردن‌ها حق‌الناس است و نباید شل و وارفته در مقابل طرح‌ها و لوایح برخورد کنیم.
وی با بیان اینکه بحث حقوق‌های نجومی و املاک نجومی چه شد؟ ادامه داد: به قالیباف انگ 2000 میلیارد تومان واگذاری املاک نجومی خورده اما چرا از ارائه گزارش در صحن علنی ابا می‌کنند؟
آیا گزارش استخدام‌ها واجب‌تر است یا املاک؟ بر همین اساس ناچاراً به رئیس بازرسی کل کشور نامه نوشتم و اعلام کردم از آنجایی که سازمان املاک شهرداری فهرست املاک واگذاری را به ما نمی‌دهد و زورمان به آنها هم نمی‌رسد، شما تحقیق کنید.
وی با بیان اینکه من نماینده مردم هستم و برای مردم کت در می‌آورم و پیراهن پاره می‌کنم، گفت: کار ما این است که مدام دست بلند کرده و رأی می‌دهیم. چرا برخی موضوع ها را پشت عکس‌های سلفی‌ من قایم می‌کنند؟
مهدی چمران، اما در واکنش به سخنان جدیدی با بیان اینکه پرداختن به سخنان کاندیداها در مناظرات تبلیغاتی آن هم پس از یک ماه در حیطه وظایف شورای شهر نیست گفت: وظیفه شما تحلیل و بررسی مناظره نیست و بروید قوانین داخلی شورا را بخوانید و با گردن کلفتی هم صحبت نکنید.
وی با بیان اینکه املاک نجومی نداریم گفت: موضوع واگذاری املاک به دادگاه داده شده و از قوه قضائیه خواستار هستیم هر چه سریعتر بررسی‌ها را اعلام کنند.
رحمت‌الله حافظی هم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای برقراری امنیت در شب های قدر تشکر کرد و گفت: نسبت به عدم استقرار نظام خدمات سلامت شهری بر اساس برنامه پنج ساله دوم به شهرداری انتقاد دارم و تذکر می‌دهم.

*پاسخ معاون شهردار به انتقادات شورا
ناصر امانی، معاون شهردار هم پس از استماع تذکرات اعضای شورای شهر پیرامون مسائل مختلف شهر پشت تریبون شورا رفت و به انتقادات مطرح شده واکنش نشان داد و با اشاره به تذکر حقانی درباره برنامه رمضانی شهرداری گفت: همواره اعضای شورای شهر از شهرداری انتقاد می‌کردند که نتوانسته دستاوردهای خود را بدرستی رسانه‌ای و تبلیغ کرده و این برنامه نیز در راستای ارائه گزارش دستاوردهای شهرداری به مردم بوده است.
وی در واکنش به تبدیل پارکینگ جنب بیمارستان پارسیان نیز با بیان اینکه این پارکینگ کاربری فضای سبز دارد افزود: ما نمی‌خواهیم این زمین را به میدان میوه و تره بار تغییر دهیم بلکه می‌خواهیم آن را به فضای سبز بدل کنیم.
امانی خطاب به جدیدی نیز با بیان اینکه قالیباف با حضور در صحن علنی گزارش یک و نیم ساعته‌ای از وضعیت واگذاری املاک ارائه داده است گفت: شاید بتوان گفت که گزارش ایراد داشته یا قانع نشدیم اما اینکه به کل منکر حضور شهردار شویم، جای سؤال است.

9353
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.