محمد حضرت پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق برنامه ریزی ها در نظر داریم برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیمی از سود بانکی تسهیلات اعطایی به این بخش را پرداخت کنیم.
وی اظهار کرد: توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از دغدغه های اصلی شهرداری ارومیه است و در این راستا تمامی توان خود را به کار گرفته ایم.
وی اضافه کرد: در سال گذشته 400 دستگاه تاکسی فرسوده در ارومیه نوسازی شد و از این لحاظ در بین شهرهای کشور پیشتاز بودیم که در نظر داریم این روند امسال نیز ادامه یابد.
وی بیان کرد: در حال حاضر افزون بر پنج هزار تاکسی در سطح شهر ارومیه تردد می کند.
شهردار ارومیه با بیان اینکه 120 دستگاه اتوبوس جدید نیز امسال وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر ارومیه می شود، گفت: مقدمات بستن قرارداد برای خرید این تعداد اتوبوس شهری در حال انجام است و این تعداد را در نیمه نخست امسال تحویل می گیریم.
حضرت پور افزود: حدود 67 درصد از ناوگان اتوبوسرانی شهر ارومیه شامل بیش از 210 دستگاه اتوبوس، فرسوده یا نیازمند بازسازی است.
وی ادامه داد: 330 دستگاه اتوبوس در شهر ارومیه فعالیت می کند و میانگین عمر ناوگان اتوبوس های شهری ارومیه 11 سال است.
وی با بیان اینکه ناوگان ریلی و هوایی در راستای تحقق شهر سالم مورد توجه جدی شهرداری ارومیه است، اظهار کرد: بر این اساس در سال 96، ورود اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی، آغاز عملیات اجرایی تراموای شهری و ورود چند فروند هواپیمای مسافربری در دستور کار قرار دارد .
وی افزود: عملیات اجرایی ترموای شهر ارومیه در سال جاری به طول 9 کیلومتر آغاز می شود که گشایش تراموای شهری منجر به زیباسازی چهره شهر و کاهش ترافیک در هسته مرکزی ارومیه می شود.
وی اضافه کرد: دلیل عدم توسعه صنعت گردشگری و جذب گردشگر در شهر ارومیه نبود زیر ساخت های لازم به ویژه برخورداری از ناوگان حمل و نقل هوایی است.
وی اظهار کرد: اقدامات اولیه برای خرید سه فروند هواپیما صورت گرفته و در حال حاضر در طی مراحل ارائه تضامن بانکی است که با تحقق این مهم توسعه و رونق اقتصادی شهر ارومیه فراهم می شود.
به گزارش ایرنا، اتوبوس های درون شهری ارومیه سهم 20 درصدی در حمل و نقل درون شهری ارومیه دارند.
پیش از این نیز مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ارومیه از فرسوده بودن چهار هزار دستگاه تاکسی در این شهر خبر داده بود.
به گفته مسئولان، خودروهای فرسوده به ویژه خودروهای عمومی عامل مهمی در بروز آلودگی هوای ارومیه به شمار می روند.
8137/3072 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.