داریوش امانی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بصورت متوسط روزانه 45 هزار نفر در طول سال با ناوگان حمل و نقل عمومی سفرهای خود را انجام می دهند که در ایام نوروز این آمار به صورت متوسط به 20 هزار نفر رسید.
وی بیان کرد: کاهش سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی معضلاتی از جمله افزایش ترافیک و افزایش تصادفات را به همراه دارد که برغم ظرفیت های ناوگان حمل و نقل عمومی و افزایش کیفیت در این ناوگان اما استقبال مردم کاهش یافته یافته است.
مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با اشاره به افزایش کیفیت در ناوگان حمل و نقل عمومی و کاهش تصادفات و تلفات این ناوگان، گفت: ترغیب مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای سفر یک عزمی جدی و همگانی می طلبد.
وی افزایش بیش از هفت درصدی تردد در جاده های استان اصفهان خاطرنشان کرد: بیش از 10 میلیون تردد در ایام نوروزدرجاده های استان اصفهان ثبت شده که این میزان تردد در مقایسه با زمان مشابه سال قبل بیش از هفت درصد رشد داشته است.
امانی یادآوری کرد: میزان تخلفات رانندگان درجاده های استان اصفهان کاهش یافته و بیش از 83 درصد از رانندگان در این ایام سرعت متوسط رانندگی خود را کاهش داده و با سرعت مجاز رانندگی کرده اند.
در استان اصفهان بالغ بر 11 هزار و 500 کیلومتر راه وجود دارد و این استان به دلیل واقع شدن در مرکز کشور محور شریانی برای ترانزیت شمال به جنوب و شرق به غرب کشور شده است که به موجب آن به ایفای نقش ملی به عنوان چهار راه ترانزیت حمل بار و جابجایی مسافر کشور می‌پردازد.
استان اصفهان دارای بیش از 6 هزار تاکسی و مینی بوس و اتوبوس است که از این تعداد 500 دستگاه آن اتوبوس، بیش از هزار دستگاه مینی بوس و بقیه تاکسی است.
در این استان همچنین 146 شرکت مسافربری و بیش از 66 هزار راننده فعال هستند.
7131/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.