به گزارش ایرنا، سید ضیا هاشمی روز سه شنبه در مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان های حضرت امام خمینی(ره) گفت: امروز اساتید و دانشجویان ایران اسلامی با حفظ استقلال و مبانی جمهوری اسلامی توانسته اند در سطح بین المللی تعامل سازنده ای با جهانیان در جهت اعتلای کشور داشته باشند.
وی با بیان اینکه دانشگاه های کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی رشد کمی فوق العاده ای داشته اند اظهار داشت: دانشگاههای کشور در حال حاضر برای ایجاد توسعه پایدار به سمت کیفی شدن و تولید علم حرکت می کنند.
هاشمی با اشاره به اینکه مجامع اساتید، گروه های دانشجویی و کارکنان وزارت علوم همگی پیرو انقلاب و جزو انقلابیون هستند بیان داشت: دانشگاه ها در حال حاضر کانون علم، دین و فرهنگ اسلامی ایرانی هستند.
وی ادامه داد: یکی از افتخارات و مباهات جمهوری اسلامی ایران این است که جامعه ایرانی پس از انقلاب به یک جامعه دانشگاهی تبدیل و دانشگاه ها به یک دانشگاه اجتماعی و فرهنگی تغییر هویت داده اند.
هاشمی در ادامه به پیشگامی و پیشتازی دانشگاهیان در عرصه های مختلف انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: دانشگاهیان در مبارزات قبل و در جریان انقلاب و در هر زمانی که نظام اسلامی نیاز به صیانت و حفاظت داشته است با جانبازی و فداکاری پای در عرصه گذاشته اند و از کشور دفاع کرده اند.
وی خاطر نشان کرد: امروز دانشگاهیان با کار و تلاش فراوان موجب اعتلای فرهنگ جامعه و دستیابی به افق های علم و کرانه های جدید دانش های نوین شده اند و به همگان نشان دادند که نسل نو دانشگاهیان نیز مانند نسل قبل همواره در عرصه های مختلف پیشرو و پیشتاز هستند.
مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان های حضرت امام خمینی(ره) روز سه شنبه با حضور سید ضیا هاشمی معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، محسن هاشمی رفسنجانی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی، حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی، حجت الاسلام قریشی معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، محمود فتوحی رئیس دانشگاه شریف، کارکنان و مدیران وزارت علوم و جمعی از دانشجویان در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه انتشاردهنده: موسی فعالیان
3218 / 6139 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.