محمد ابویی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جوانان علاقه مند در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، هنری، اقتصادی و... می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتیhttp://shahryaranclub.ir/ و یا مراجعه به غرفه خانه شهریاران جوان در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عضو این باشگاه شوند.
وی با اشاره به تشکیل «مجمع جوانان شهر» گفت: خانه شهریاران جوان در تلاش است با تشکیل این مجمع نظرات مختلف جوانان را در قالب گروه‌های تخصصی گردهم آورده و به عنوان نظرات تخصصی و مشورتی در حوزه مدیریت شهری به مدیریت ارشد و حوزه تصمیم‌گیری در شورای شهر انتقال دهد که در این موارد معلولیت فرد مانعی برای فعالیت نیست.
ابویی با بیان اینکه نبود مفاهمه مشترک میان مسئولان، مدیران و جوانان حلقه مفقوده مدیریت در کشور است، افزود: دستیابی به مفاهمه مشترک در ارتباط میان مدیران و جوانان ضروری است.
مدیرعامل خانه شهریاران جوان اجرای رویکرد دولت‌های محلی را یکی از اقدامات مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: این دولت‌های محلی در سطوح کلان معنا پیدا می‌کند اما در سطح جوانان که معمولا علاقه مند به فعالیت در حوزه‌های فرهنگی- اجتماعی هستند؛ ساختارهایی در قالب خانه‌های سلامت، خانه ایمنی، خانه کتاب، خانه‌های ادبی و... امکان بهره‌مندی سلایق مختلف جوانان را فراهم کرده است.
وی افزود: با توجه به اینکه نمی‌توان قدرت خلاقیت، توان بالای تولید و نوآوری در نسل جوانان را نادیده گرفت، در بسیاری از حوزه‌های اجرایی کشور، توان و ظرفیت‌های بالقوه نسل جوان به نیروهایی بالفعل تبدیل نشده و حتی توان و انرژی آنها به هدر می‌رود.
مدیرعامل خانه شهریاران جوان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه های این نهاد به مناسبت هفته جوان اظهار کرد: خانه شهریاران جوان پس از برگزاری نشست‌های متعدد با گروه‌های مختلف جوانان دهه شصتی، هفتادی و هشتادی به این نتیجه رسید که باید فکری برای مطالبات گسترده جوانان کرد.
ابویی گفت: مطالبات جوان امروز به حدی متنوع، گسترده و متفاوت بود که نه تنها یک شهرداری توان برآورده کردن آنها را ندارد بلکه حتی از عهده نهادهای بزرگتر و بالاتر از شهرداری هم خارج است.
وی افزود: تیم کارشناسی خانه شهریاران به این نتیجه رسید که نسل جوان باید در خصوص شناخت مطالبات حقیقی، ظرفیت‌ها و موانع محیط پیرامون در راستای تحقق خواسته‌هایش توانمند شود که بر این اساس با برگزاری نشست‌های تخصصی و برنامه های مختلف در تلاش است که سلایق و قشرهای مختلفی از جوانان را جذب و مشارکت آنان را جلب کند.
مدیرعامل خانه شهریاران جوان اظهار کرد: این خانه با راه اندازی پویشی بر آن شد هر جوان سهم خود را در تامین مطالبات جوانان اعلام کند که در این بخش جوانان می‌توانند از طریق هشتگ‌های مختلف، ساخت کلیپ و نظایر آن در پیشبرد کمپین مشارکت کنند.
ابویی با اشاره به انتشار فراخوان جشنواره «شهریارشهر من باش»، «جوان و آینده‌ای که می‌خواهد»، «الگوریتم محله من» و «هر جوان سفیر مبارزه با بی‌سوادی» با هدف شناسایی استعدادهای جوان در حوزه‌های مختلف و تشویق جوانان در خصوص تامل درباره خود، آینده و شهرشان گفت: این جشنواره‌ها به گونه‌ای طراحی شده که مشارکت کنندگان باید مسائل‌شان را نسبت به خود یا آینده خود و محیط پیرامون را همراه با حل مسئله و تعیین سهم خودشان در حل آن مشکل بیان کنند.
وی افزود: در راستای افزایش فرهنگ مطالعه و به بهانه همزمانی هفته جوان با سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در شهر آفتاب، فراخوان دو دقیقه با کتاب و عصرانه به وقت جوانی با هدف افزایش فرهنگ مطالعه و بهبود وضعیت آگاهی شهروندان منتشر شد.
18 تا 24 اردیبهشت ماه هفته جوان نامگذاری شده و روز 18 اردیبهشت ماه میلاد حضرت علی اکبر(ع) روز جوان است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.