به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، سیدشهاب الدین چاوشی روز شنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان تهران افزود: هنوز داغ اندوه آتش نشانانی که برای خاموش کردن آتش پلاسکو و نجات جان انسانها، جان های خود را فدای مردم کردند در دلها زنده است.
وی با بیان اینکه با گذشت 40 روز از حادثه جانکاه پلاسکو در آستانه آخر سال قرار داریم تاکید کرد: باید بدانیم که بدعت های ناپسند موجودیت و آرامش جامعه ای را که حیات همه در آن به هم وابسته است به چالش می کشد.
چاوشی ادامه داد:‌ همه کسانی که در قلمرو این کشور زندگی می کنند باید برای کاستن از رنج ها و آلام مردم بپاخیزند و نگذارند حوادث تلخ قابل پیشگیری زندگی آنان را از هم بپاشد و خانواده ها را داغدار کند.
وی با اشاره به حادثه به وقوع پیوسته در شهر اردبیل و انفجار مواد محترقه گفت: این حادثه هشداری بود که اگر همه احساس مسئولیت نکنند در معرض خطر خواهند بود ،حتی همسایه ای که بی خبر از همه چیز در استراحت است آسیب خواهد دید.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران حفظ سلامت مردم را از وظایف مهم برشمرد و تاکید کرد: ‌آسیب های ناشی از انفجارها و آتش سوزی ها علاوه بر هزینه مادی رنج های جانکاهی را بر مردم تحمیل می کند و لازم است جدی تر احساس مسئولیت کنیم.
وی تصریح کرد: پلیس، آتش نشانی و سازمان های امدادی همه آماده و مهیای جلوگیری از خطرات هستند اما لازم است خود مردم و خانواده ها در پیشگیری از حوادث جدی تر عمل کنند.
چاوشی در ادامه به لزوم بازرسی جدی و مستمر از رستوران های بین راهی در ایام نوروز و افزایش سفر تاکید کرد و افزود: ‌دستگاه های دولتی از جانب حکومت در مقابل سلامت مردم مسئول هستند و هر مشکلی که قابل پیشگیری باشد باید مهار و کنترل شود و در مقابل آسیب های خارج از پیش بینی نیز همه دستگاه ها آمادگی لازم را ایجاد کنند.
وی خاطرنشان کرد: مردم به اعتبار اینکه مسئولان بیدار هستند احساس آرامش می کنند و مردم هم باید در جهت کمک به برقراری نظم و مراقبت از خودشان با رعایت مقررات و اصول اخلاقی همکاری کنند.
چاوشی اقدامات انجام شده در مبارزه بیولوژیکی در عرصه محصولات کشاورزی را موثر و قابل قبول ارزیابی کرد و افزود: ‌انتظار داریم در سال 96 این روال سرعت بیشتری بگیرد و استفاده از سموم شیمیایی غیرمجاز به حداقل برسد.
معاون استاندار تهران نظارت و دغدغه جدی جهادکشاورزی استان تهران را مورد انتظار جدی دانست و تاکید کرد: ‌جایگزینی مبارزه بیولوژیکی کودهای کم خطر به جای سموم پرخطر از موضوعات مهمی است که مورد توجه کارشناسان و صاحبنظران قرار گرفته که در حفظ سلامت عمومی مردم دارای اهمیت است و باید از جمله برنامه های مستمر سازمان جهادکشاورزی استان تهران قرار بگیرد.
وی به موضوع اقدامات انجام شده در بخش مبارزه با آنفولانزای حاد پرندگان اشاره کرد و گفت:‌ اینکه یک انسان در این بخش دچار این بیماری نشده است نشان دهنده مراقبت و تلاش موثر است و همکاری مرغداری ها در جهت مهار ویروس قابل توجه بوده و از اینکه در این بخش احساس مسئولیت شده است باید قدردان باشیم.
چاوشی با گله مندی از دستگاه هایی که دغدغه کافی در این بخش ندارند عنوان کرد:‌ دستگاه ها باید در مورد مسئولیت قانونی خود احساس مسئولیت بیشتری کنند.
وی همچنین از تلاش های سازمان جهادکشاورزی استان در توسعه کشت گلخانه ای و ایجاد اشتغال موثر و پایدار در این بخش تقدیر کرد و گفت:‌ امیدواریم برنامه ریزی های دولت در جهت ارتقای امید و انگیزه مردم موثر و منتج به نتایج ثمربخش و عملی در ماه های آینده باشد.
چاوشی در پایان به لزوم آماده باش ویژه بیمارستان ها در ارایه خدمات درمانی و اورژانسی در ایام نوروز تاکید کرد و افزود:‌ آمادگی کامل گروه های بازرسی دانشگاه های علوم پزشکی استان تهران در ایام تعطیلات باید در دستور کار باشد.
خبرنگار: سید جواد آل داود - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.