ابوالفضل حاجی باقری روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این تعداد ماهی در 46 واحد پرورشی تولید شده است که در کنار آن ها تولید ماهیان سردابی و گرمابی و همچنین خاویاری هم در جریان است.
وی افزود: ماهیان تولیدی علاوه بر صدور به برخی کشورهای منطقه، به صورت عمده برای ایام نوروز و نمایش در آکواریوم ها در بازار های داخلی عرضه می شود.
وی با تاکید بر حمایت از طرح های تکثیر و تولید ماهیان زینتی در آران و بیدگل، افزود: با اجرای این طرح ها می توان برای رونق اقتصادی منطقه و همچنین ایجاد اشتغال به خصوص دانش آموختگان رشته های کشاورزی کمک کرد.
این کارشناس مسئول از هموطنان خواست تا با خرید محصولات تولیدی داخلی از جمله ماهیان زینتی در کارآفرینی برای جوانان منطقه های مختلف کشور نقش داشته باشند و افزود: کشور ما حتی منطقه های کویری چون آران و بیدگل این استعداد و توانایی را دارند که بتوانیم با تولید بالا در زمینه ماهیان زینتی کشور را به خودکفایی برسانیم.
حاجی باقری با بیان این که امروزه با افزایش استقبال مردم به داشتن آکواریوم و ماهی زینتی، زمینه فعالیت بیشتر علاقه مندان به پرورش ماهیان تزیینی فراهم شده است تصریح کرد: ظرفیت های قابل توجه آران و بیدگل در پرورش ماهیان زینتی و اهمیت آن در جذب بازارهای ملی و بین المللی در توسعه مجتمع های پرورش ماهیان زینتی موثر است.
وی خاطر نشان کرد: حدود 10 تن انواع آبزیان در واحدهای پرورشی در یکسال گذشته در آران و بیدگل تولید شده است.
وی با اشاره به اینکه بیشتر ماهیان پرورشی که در این شهرستان تولید می شوند از نوع کپور و قزل آلا است، تصریح کرد: بسیاری از استخرهای ذخیره آب کشاورزی به صورت دو منظوره ساخته شده تا افزون بر بهره گیری در کشاورزی، انواع آبزیان نیز در آنها پرورش داده شوند.
به گزارش ایرنا، ماهی قرمز با نام علمی 'carassius auratus' از خانواده کپورماهیان دارای بیش از 200 نژاد است که با نام های گلدفیش، ماهی طلایی و ماهی شب عید در زمره ماهیان زینتی قرار دارد.
ماهی قرمز با طول 10 تا 15 سانتیمتر می تواند پنج تا 6 سال و حتی 30 سال عمر کند.
مرکز شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.