به گزارش ایرنا، سید علی حکمت منش روز سه شنبه در نشست خبری سومین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان اصفهان، افزود: سومین جشنواره دانش آموزی تبیان روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در دانشگاه شهید مهاجر اصفهان برگزار می شود.
وی افزود: این جشنواره در زمینه های اختراع و گزارش و در سه بخش سمینار، غرفه و نمایشگاه برگزار می شود و تمام دانش آموزان استان اصفهان می توانند تا روز پنجشنبه آثار خود را به این جشنواره ارائه کنند.
مدیر موسسه فرهنگی تبیان اصفهان اضافه کرد: نفرات برتر این جشنواره به مسابقات کشوری راه می یابند.
وی بااشاره به اینکه سال گذشته 300 دانش آموز در قالب 150 تیم در این جشنواره شرکت کردند، پیش بینی کرد: امسال 400 دانش آموز در قالب 163 تیم در این جشنواره با یکدیگر رقابت کنند.
حکمت منش با اشاره به رویکرد کارِ گروهی در ماهیت این مسابقات افزود: در بخش سمینار و غرفه ، دانش آموزان شرکت کننده می توانند در شاخه های علوم زیستی و فنی و مهندسی ایده های برگرفته را در قالب نمایشگاه ارائه دهند.
وی بااشاره به سابقه تاسیس پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان گفت: استان اصفهان تنها مرکزی است که جشنواره تبیان در آن بصورت مستقل برگزار می شود.
مدیر موسسه فرهنگی تبیان اصفهان افزود: این موسسه براساس فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر انجام تبلیغ اسلامی با روش های نوین دایر شده است و در بخش های مختلف به مردم خدمات ارائه می کند.
وی با اشاره به اینکه یادگیری یکی از اصلی ترین اهداف فعالیت این موسسه فرهنگی است، گفت: بخش آموزش حوزوی، کودک و قرآن از مهمترین بخش های این مجموعه فرهنگی است.
به گفته این فعال فرهنگی استان، یادگیری در دنیا بر پایه پژوهش انجام می شود و در موسسه تبیان نیز این روش استفاده می شود.
حکمت منش اظهار کرد: جشنواره طرح های دانش آموزی تبیان تا سال 93 هر ساله یکبار در تهران انجام می شد ولی با توجه به اینکه شرکت کنندگان در اصفهان آمار قابل توجهی بودند و اعزام دانش آموزان اصفهان به تهران برای شرکت در جشنواره یاد شده، مشکلاتی را برای دانش آموزان، مربیان و خانواده ها ایجاد کرده بود، مقرر شد این جشنواره بصورت مستقل در اصفهان برگزار شود.
ت/7147 / 2093 ** خبرنگار: محمود افشاری ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.