به گزارش ایرنا ، علی اصغر خامنوی شامگاه سه شنبه در همایش مشترک جامعه نیکوکاری ابرار و انجمن نواندیشان اردبیل در اتاق بازرگانی این شهر افزود: این موسسه از سال 1388 فعالیت خود را آغاز کرده و در 25 استان ایران دارای نمایندگی است.
وی با بیان اینکه حمایت از دانشجویان و دانش آموزان با استعداد و نیازمند به واسطه فراهم کردن امکانات تحصیل و ادامه تحصیل این قشر و نیز ایجاد اشتغال و کارآفرینی از جمله اهداف این موسسه می باشند اظهار کرد: حمایت ها از دانش آموزان و دانشجویان ساکن در شهرها و روستاهای محروم کشور پر رنگ تر است.
وی افزود: یک هزار و 250 نفر از دانشجویان در مقاطع مختلف بورسیه موسسه نیکوکاری ابرار اتاق بازرگانی ایران هستند که ماهانه مبالغی به عنوان مقرری به آنها پرداخت می شود.
وی ادامه داد: این موسسه توانسته تاکنون در 10 روستای محروم استان های خراسان جنوبی ، کردستان و سیستان و بلوچستان برای فرزندان و افراد خانواده های مستمند اشتغال پایدار ایجاد کند و در صورت تامین امکانات مورد نیاز در آینده در روستاهای محروم سایر نقاط ایران نیز چنین طرحی اجرا خواهد شد.
او گفت: 91 موسسه نیکوکاری و خیریه به شبکه ملی موسسه های خیریه این جامعه پیوسته اند و در استان اردبیل نیز هر موسسه نیکوکاری مجوزدار در صورت تمایل می تواند به عضویت این شبکه درآید.
وی اظهار امیدواری کرد که اقدام های این موسسه بتواند انگیزه و پشتکار لازم را برای دانش آموزان و دانشجویان با استعداد به منظور ادامه تحصیل در رشته های مختلف ایجاد کند تا در آینده برای مردم این مرز و بوم سرچشمه خدمات مفید واقع شوند.
مدیرعامل جامعه نیکوکاری اتاق بازرگانی اردبیل نیز در این همایش گفت: این موسسه با هماهنگی بنیاد کودک توانسته خدمات مفیدی را برای 60 نفر از دانش آموزان و دانشجویان استان اردبیل ارائه دهد و ارائه این خدمات در مقاطع ابتدایی و راهنمایی برعهده این جامعه و در مقاطع پیش دانشگاهی ، متوسطه و دانشگاه بر عهده بنیاد کودک است.
بهروز پورسلیمان افزود: سه نفر از دانش آموزان مورد حمایت این موسسه با قبولی در مقطع دکتری در دانشگاه های تهران ، اردبیل و تبریز و 12 نفر نیز در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاههای سراسر کشور به تحصیل اشتغال دارند.
او گفت: ارائه بورسیه تحصیلی به دانشجویان زیرپوشش ازسوی اتاق بازرگانی از دیگر خدمات این موسسه به فرزندان این مرز و بوم می باشد که تاکنون چند نفر از آنها موفق به دریافت آن شده اند.
وی تشریح کرد: اتاق بازرگانی اردبیل چهار قطعه زمین در شهرک صنعتی شماره یک اردبیل برای ساخت مراکزی برای ارائه آموزش های کارآفرینی ، مشاغل خانگی و شرکت در نمایشگاههای داخلی و خارجی به افراد زیرپوشش خریداری کرده که کلنگ آغاز عملیات اجرایی آنها امروز به زمین زده شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا در پایان این مراسم به 54 نفر از دانش آموزان و دانشجویان موفق زیرپوشش این موسسه لوح سپاس و جوایزی تقدیر شد.
خبرنگار: مسعود وسیله ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
6019/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.