اقبال سالمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اجرای طرح طرح ملی خادم را فرصت ارزشمندی برای توانمندسازی افراد در مواجهه با حوادث عنوان کرد و گفت: در اجرای این طرح در مرحله اول تعداد 600 خانواده در 12 مرحله توسط 11داوطلب جمعیت هلال احمر مورد آموزش چهره به چهره قرار خواهند گرفت.
به گفته وی طرح خادم یک طرح کشوری است و اجرای آن در شهرستان قروه نیز شروع شده و این طرح به معنی آماده بودن خانواده ها در برابر مخاطرات است.
سالمی افزود: اجرای این طرح به‌منظور آماده کردن همه مردم برای مقابله با بحران‌های مختلف و کاهش خسارات و تلفات جانی و مالی است و در شهرستان قروه از 11 مربی جمعیت هلال احمر جهت آموزش در برابر مخاطرات هشت نفر خانم و سه نفر آقا هستند.
به گفته وی از تمامی ظرفیت ها برای اجرای هرچه بهتر طرح ملی خانواده آماده در مخاطرات استفاده خواهیم کرد و کوتاهی، بی توجهی و غفلت در بحث آگاه سازی و ارایه آموزش ها و ایجاد حساسیت در بین مردم برای مقابله با بحران های احتمالی زمینه نابودی انسانها را فراهم می کند.
این مسئول افزود: هدف از اجرای طرح خادم با مراجعه به درب منازل به این منظور است خانواده چه میزان در مقابله با مخاطرات آشنایی دارند و در برابر مخاطرات باید چه عکس العمل و اقدامات مناسبی را انجام بدهند.
سالمی از خانواده ها خواست در کلاس های امداد و کمک های اولیه شرکت کنند و لازم است در هر خانواده یک امدادگر باشد.
وی گفت:خانواده هایی که در 12 جلسه آموزشی طرح خادم همکاری کنند جهت شرکت در کلاس های امداد و کمک های اولیه از 70 درصد تخفیف برخوردار هستند.
وی گفت: تغییر رفتار خانواده‌ها در راستای آمادگی در برابر حوادث، هدف اصلی طرح خادم است که در این طرح، مردم باید حساس شوند و هیچ چیز به اندازه آگاهی مردم، جامعه را در برابر حوادث تاب‌آور نمی‌کند.
مرحله اول طرح خادم در شهرستان قروه با جامعه هدف 600 خانواده در شهرک امام (ره) با حضور 12 داوطلب جمعیت هلال احمر در 30 بهمن ماه شروع به کار کرد و اوایل اسفند به پایان رسید.
مرحله دوم طرح خادم برای جامعه هدف از 15 اسفندماه شروع به کار کرده است.
در شهرستان قروه فقط یک پایگاه جمعیت هلال احمر وجود دارد.
قروه در 90 کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.
7345 / 3020
**خبرنگار:سارا صالحی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.