رسول راشکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح یک تلاش دسته جمعی برای آموزش خانواده های ایرانی به منظور آماده سازی در مقابل مخاطرات و تهدیدات است.
وی افزود: داوطلبان خادم در قالب این طرح در 12 نوبت با مراجعه به درب منازل در هر نوبت آموزش های کوتاه و سرپایی را به مدت پنج تا 10 دقیقه به افراد ارائه می دهند و سپس به هر کدام از خانواده ها کد ثبت شده در شعبه جمعیت هلال احمر تعلق می گیرد.
وی ادامه داد: هدف از برگزاری این آموزش ها این است که مردم استان همچون سایر مردم ایران نسبت به مخاطراتی که آنان را تهدید می کند به فهم و درک بیشتر و عمیق تری برسند و در مقابل آنها آماده باشند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ایجاد انگیزه در تغییر باور نگرش مردم، تغییر رفتار و مداومت در اجرای آموزش را از اهداف دیگر طرح ذکر کرد.
راشکی اظهار داشت: مجریان این برنامه را داوطلبانی تشکیل می دهند که برای سلامت هرچه بیشتر جامعه تلاش می کنند.
وی تاکید کرد: خانواده ها پس از دریافت آموزش های ضروری برای تکمیل اطلاعات خود می توانند به شبکه های اجتماعی و کانال های تلگرامی استانی و سایت خادم به آدرس ( www.khadem.ir , @khadem_ir, @khsbz ) مراجعه و از دیگر امکانات آموزشی استفاده کنند.
راشکی خاطر نشان کرد: بر اساس آخرین آمار در کشور، آمادگی خانواده ها در مقابل مخاطرات به میزان 9،3 درصد است که انتظار می رود این رقم تا پایان اجرای طرح حداقل تا 30 درصد افزایش یابد.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
7316**3042 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشار دهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.