ربیع فلاح جلودار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ما در داخل کشور تولیدات زیادی داریم که از لحاظ کیفی از مشابه خارجی نیز مناسب تر است و ما با اطمینان می توانیم از این تولیدات استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: اگر با فرهنگ سازی مردم ما گرایش به سمت مصرف کالاهای داخلی داشته باشند، بسیاری از جوانان بیکار و جویای کار ما وارد کار و اشتغال می شوند.
نماینده ارشد دولت در مازندران اظهارکرد: ایجاد اشتغال برای جوانان و رونق اقتصادی زمینه ازدواج این قشر را افزایش می دهد و با این روند می توانیم از شکل گیری بسیاری از مشکلات اجتماعی جلوگیری کنیم.
فلاح جلودار افزود: تقویت خرید کالاهای داخلی و فرهنگ سازی نیاز به عزم ملی و همراهی رسانه ها دارد تا بتوانیم با نهادینه کردن فرهنگ مصرف کالای با کیفیت داخلی به رونق اقتصادی کشور کمک می کنیم.
استاندار مازندران گفت: اگر فرهنگ مصرف کالای با کیفیت داخلی در کشور نهادینه شود، واحدهایی که تولید با کیفیت پایین دارند هم مجبور به ارتقای کیفیت می شوند و همه گروه ها از قبل آن سود می برند.
در مازندران سه هزار و 400 واحد صنعتی با 580 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و 88 هزار نفر اشتغال فعال است که نیمی از این واحد با کمتر از 50 درصد ظرفیت کار می کنند و با تقویت خرید کالای ایرانی و افزایش ظرفیت تولید این واحدها، میزان اشتغال در این واحدها تا حدود 150 هزار نفر افزایش خواهد یافت.
بر اساس مصوبه هیات وزیران دولت یازدهم و ابلاغ این مصوبه از سوی استاندار مازندران، تمام دستگاه های دولتی از خرید کالای خارجی در صورت وجود مشابه داخلی منع شدند.
خبرنگار : حسین فلاحتی** انتشاردهنده:حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.