ابوالقاسم چیذری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در 11 ماهه گذشته مجموعا 365 هزار مأموریت توسط شرکت شهربان و حریم بان شهر تهران انجام شده است.
وی از اختصاص 50 نقطه به منظور ساماندهی دستفروشان درآخرسالجاری خبر داد و خاطرنشان کرد: از آنجایی که این 50 نقطه در طول سال تداوم داشته باشد ظرفیت آن تکمیل وبرای سال آینده باز نیاز به نقاط جدید احساس می شود، طبق هماهنگی های صورت گرفته با استانداری تهران مقرر شد این نقاط پس از نوروز به 25 مورد کاهش یابد.
مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهر تهران تصریح کرد: 48 نقطه در سطح مناطق 22 گانه از جمله میدان تجریش، گیشا، میدان ونک، خیابان پیروزی، میدان هفت تیر، میدان ولیعصر(عج)، چهارراه ولیعصر(عج) میدان صادقیه و میدان نبوت شناسایی شده که این نقاط برای ساماندهی بساط گستران مناسب نیستند.
وی تأکید کرد: یک تا سه نفر در 48 نقطه ممنوع برای دستفروشی به عنوان سرشاخه اصلی شناسایی شدند.
وی اظهار کرد: از دهم اسفندماه در این خصوص اطلاع رسانی شده و از 15 اسفند با متخلفان برخورد می شود.
چیذری افزود: فروش کالاهای بی کیفیت و بدون ضمانت، ندادن فاکتور، فروش موادمخدر در قالب دستفروشی، استفاده از تیرهای برق به منظور تأمین برق و اجاره خانه های مجردی برای مدت محدود از جمله مسائل پشت پرده دستفروشی است.
چیذری همچنین با اشاره به سدمعبر وانتی ها و مسائل مربوط به آن یادآور شد: بسیاری از وانت های دستفروش فاقد پلاک بوده و پلاک جلو و عقب تعدادی از آنها نیز با یکدیگر مغایر است.
وی با اشاره به عرضه موادغذایی خارج از مجوز در قالب دستفروشی اظهار کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مسئول برخورد با این مسأله است.
وی پیک زمانی دستفروشی در شهر تهران را چهار ماه مرداد، شهریور، بهمن و اسفند اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهر تهران با اشاره به اینکه 2 هزار نیرو در این شرکت مشغول فعالیت هستند گفت: تمامی نیروها پس از گذراندن مراحل سه گانه گزینش جذب شده و پس از آن آموزش های لازم در این زمینه به آنها ارائه می شود.
به گفته وی 350 نفر در مراحل مختلف گزینش مردود اعلام شدند.
برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/9353 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.