رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند گفت: طبخ غذای نذری در ایام محرم ممنوع بوده و مخالف هرگونه تجمع هستیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در شهرستان دماوند، در راستای حفظ سلامت مردم، طبخ غذای نذری در ایام محرم ممنوع بوده و مخالف هرگونه تجمع هستیم.

به گزارش جماران، حسن خیرخواه روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به درپیش بودن ماه محرم و برگزاری برنامه های عزادارای در شهرستان که هرساله به صورت پرشور و گسترده در تمامی حسینیه ها، امامزاده ها، مساجد و ... برگزار می شد، اظهار داشت: با توجه به فرمایشات داهیانه رهبر معظم انقلاب درخصوص اهمیت و اولویت حفظ سلامت مردم و همچنین مسئولان شهرستان و هیات های امنا، امسال اولویت ما حفظ سلامت جامعه است.

وی با بیان اینکه طبخ غذای نذری ممنوع بوده و باید به صورت مواد خام توزیع شود و یا در امور خیر دیگری هزینه شود، افزود: برگزاری مراسم عزا با حداقل جمعیت و در فضایی باز، رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، عدم برپایی ایستگاه صلواتی و ... از جمله موضوعاتی است که امسال اعمال خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند تصریح کرد: در روز تاسوعا و عاشورای حسینی تمامی زیارتگاه های شهرستان تعطیل است تا شاهد تجمع جهت اقامه عزا نباشیم.

افتتاح طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت

خیرخواه در ادامه با اشاره به اجرای طرح ملی هرخانه یک پایگاه سلامت در شهرستان دماوند، بیان داشت: هدف از اجرای طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت افزایش مشارکت آگاهانه مردم برای مراقبت از سلامت خود و خانوادهایشان است.

وی با بیان اینکه این طرح در تمامی بیماری‌ها چه واگیر و چه غیر واگیر به‌ویژه ویروس کرونا مطلوب است، گفت: سلامت حقی است که برای همه محقق نمی شود مگر با مشارکت تک تک اعضاء جامعه و اینکه هر کدام از ما یک سری مسئولیت‌ها و مشغله‌هایی را داریم که خودمان را فراموش کرده‌ایم و با خود مراقبتی زمانی را برای خودمان در نظر می‌گیریم تا تندرست بمانیم.

این مقام مسئول گفت: امید است در اجرای این برنامه تمام خانه های دماوند یک پایگاه سلامت ایجاد شود و در سطح محلات نیز هر ۲۰ خانواده تحت پوشش یک سفیر سلامت قرار گیرد که آموزش های لازم نیز به سفیران داده می شود.

تعداد موارد قطعی مثبت مبتلا به کرونا در دماوند ۴۴۶ نفر است

خیرخواه در ادامه با اشاره به آمار کرونا در شهرستان دماوند نیز گفت: از ابتدای شیوع بیماری، موارد مراجعه کننده مشکوک به بیماری کرونا شامل سرپایی و بستری ۲۹۳۳ نفر بودند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند ادامه داد: موارد احتمال مبتلا به بیماری کرونا ۱۶۲۶ نفر بودند که ۱۱۵۳ نفر به صورت سرپایی ترخیص و ۴۷۳ نفر به‌علت شرایط حاد بیماری در بیمارستان سوم شعبان بستری شدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه از افراد مبتلا به بیماری کرونا، ۱۳۱۵ نفر بهبود یافته و ۱۸۸ نفر در بیمارستان دماوند و منزل تحت درمان بودند، تصریح کرد: از تعداد جانباختگان مبتلا به بیماری کرونا تاکنون ۱۲۳ نفر در بخش کرونا در بیمارستان‌های دماوند و تهران فوت کرده‌اند که ۷۰ مورد از آنها قطعی مثبت مبتلا به کرونا بوده‌اند.

وی تعداد موارد قطعی مثبت مبتلا به بیماری کرونا در شهرستان دماوند را ۴۴۶ نفر اعلام کرد و گفت: متاسفانه از هفته گذشته تاکنون ۱۰ مورد فوتی اضافه شده و شاهد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان هستیم؛ در حال حاضر تعداد افراد بستری در بخش کووید - ۱۹ بیمارستان سوم شعبان دماوند ۲۰ نفر هستند.

خیرخواه در پایان از تلاش های خبرنگاران که با اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم، تیم سلامت و بهداشت شهرستان را در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا یاری کردند، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.