به گزارش ایرنا، با اجرای طرف فاصله گذاری اجتماعی، بسیاری از افراد با اقداماتی ابتکاری یا بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت، تلاش دارند تا از شیوع و سرایت ویروس کرونا جلوگیری کنند.

در اغلب شعب بانک‌های شهرستان ورامین، مقابل باجه‌ها با نصب پلاستیک و یا شیشه، فاصله‌ای میان مشتریان و کارکنان بانک ایجاد کرده‌اند و با قرار دادن دستکش‌های یکبار مصرف در کنار دستگاه‌های ارائه شماره، از تماس مستقیم دست با وسایل عمومی جلوگیری می‌شود.

در این میان، بانک آینده شعبه ورامین ابتکار دیگری به خرج داده و مسئولان این شعبه از ورود مشتریان به داخل بانک جلوگیری کرده و هر چند دقیقه، چند نفر را به داخل راه می‌دهند تا از ازدحام جمعیت در داخل جلوگیری شود غافل از این که، تعداد زیادی از این افراد بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی مقابل بانک تجمع می‌کنند.

این اقدام مسئولان این شعبه که با اعتراض مردم و مشتریان همراه شده، باعث شد تا فرماندار شهرستان ورامین شخصا از این بانک بازدید کرده و از مسئولان بانک بخواهد تا از این اقدام خودداری کنند.


مسئولان بانک آینده دستورالعمل استانی را علت بستن درب شعبه به روی مردم اعلام کردند.

فرماندار ورامین هر گونه مسدود کردن درب ورودی ادارات و بانک‌ها برای جلوگیری از حضور مردم را خلاف دستورالعمل ستاد ملی کرونا اعلام کرد و از مسئولان این بانک خواست تا با ارائه آموزش‌های لازم، رعایت پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت و ایجاد فاصله میان صندلی مشتریان، طرح فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

حسین کاغذلو افزود: وقتی خود کارکنان بانک آینده ورامین از ماسک و دستکش استفاده نمی‌کنند، نباید از مردمی که در این شعبه حضور پیدا می‌کنند توقع داشت که فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی گفت: درب بانک‌ها و کلیه ادارات باید به روی مردم باز باشد تا از ازدحام مقابل این اماکن که می‌تواند به شیوع ویروس کرونا کمک کند، جلوگیری شود.

لازم به ذکر است پس از حضور فرماندار ورامین در بانک آینده، چند دقیقه درب شعبه به روی مردم باز شد ولی با دور شدن وی، مسئولان بانک بار دیگر درب را به روی مردم بسته و از حضور آنان به داخل شعبه جلوگیری کردند.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.