حبیب‌الله خجسته‌پور روز  یکشنبه در نشست خبری در فضای مجازی به خبرنگاران اعلام کرد: علیرغم اینکه به صورت پلکانی محدودیت‌ها برداشته‌ می‌شود اما دلیلی بر رعایت نکردن موازین بهداشتی از سوی آحاد جامعه نیست.

وی بیان کرد: مشاغل و ‌صنف‌های دارای ریسک کم و ضروری در استان سمنان ملزم به اخذ کد بهداشتی از طریق سامانه وزارت بهداشت تا پایان روز پنجشنبه هفته جاری ‌و نصب آن در واحد صنفی هستند.

جانشین رییس ستاد مقابله با کرونا استان سمنان ادامه داد: صنوف کم ریسک در صورت دریافت نکردن کد بهداشتی و نصب نکردن آن در محل کسب و کار با برخورد جدی بازرسی و نظارت دستگاه‌های ذیربط مواجه می‌شود.

خجسته پور افزود: تردد وسیله نقلیه عمومی مجاز است اما در آغاز و پایان کار باید ضدعفونی شود و رانندگان نیز، باید از ماسک و دستکش استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تردد بین شهرهای استان سمنان مجاز است، اضافه کرد: تردد بین استان‌ها ممنوع است و مسافران تنها می‌توانند از جاده‌های کمربندی عبور کنند و این ممنوعیت تا پایان فروردین ادامه دارد.

جانشین رییس ستاد مقابله با کرونا استان سمنان یادآور شد: مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در این استان ابلاغ و اجرا می‌شود و همراهی و همکاری عموم مردم برای پیشبرد اهداف در راستای مقابله با شیوع کرونا و مهار این ویروس الزامی است.

وی با اشاره پلمب واحدهای صنفی متخلف، اضافه کرد: تالارهای عروسی جزو کسب و کارهای پرریسک محسوب می‌شود و زوج‌های جوان منتظر رفع وضعیت کنونی باشند.

بر اساس آخرین  آمار وزارت بهداشت، تاکنون در ایران  ۷۰ هزار و ۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۴ هزار و ۳۵۷ نفر رسیده است.

در دنیا نیز تاکنون بیش از یک میلیون و ۷۷۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا شده و ۱۰۸ هزار و ۳۳۸ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.