به گزارش خبرنگار مهر، قدرت اخوان اکبری عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد موارد مثبت قطعی بر اساس جواب آزمایش ویروس شناسی به ۴۵ نفر رسید.

وی کل موارد مثبت قطعی را ٧٠٢ نفر شمرد و افزود: از ۵٠۵ سی تی اسکن ریوی انجام شده در ٢۴ ساعت گذشته نیز ١٣٧ مورد مثبت بودند که از این تعداد ۴٣ نفر در مراکز کرونا بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تعداد فوتی مثبت در ۲۴ ساعت گذشته را ۴ نفر اعلام کرد و یادآور شد: با احتساب جان باختگان امروز، تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به ۱۱۹ نفر رسید.

اخوان اکبری کل بستری‌ها از ابتدای شیوع بیماری را یک هزار و ۸۸۸ نفر و کل ترخیصی‌ها را نیز یک هزار و ۳۲۸ نفر اعلام کرد و یادآور شد: رعایت پروتکل‌های ابلاغی توسط وزارت بهداشت بخصوص درباره مشاغل، در خانه ماندن به عنوان مهمترین ابزار در کنترل بیماری، همکاری در طرح غربالگری تکمیلی و رعایت فاصله اجتماعی در اماکن و ترددها از جمله توصیه‌هایی هستند تا بتوانیم طی هفته‌های آتی این بیماری را کنترل و مهار کنیم.

اخوان اکبری با بیان اینکه بایستی در مکان‌های با تراکم و ازدحام بالا حتماً از ماسک استفاده شود، افزود: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های ابلاغی توسط وزارت بهداشت و سهل گرفتن بیماری توسط مردم، مجدداً وضعیت قرمز در استان حکم فرما خواهد بود.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.