به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران؛ محمود ترفع با اعلام اینکه طبیعی است تا زمانی که شهروندان برای انجام امور روزانه در سطح شهر حضور دارند، برای تردد از وسایل نقلیه شخصی و عمومی استفاده می کنند، افزود: در این بین اتوبوس به عنوان انتخاب اول شهروندان، بیشترین مسافر را دارد و با وجود شرایط موجود، تعداد مسافران اتوبوس در هفته جاری بیشتر شده است.

 مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ادامه داد: اگر شهروندان به هر دلیل ناچار به تردد در سطح شهر و استفاده از اتوبوس هستند، انتظار داریم نکات بهداشتی را رعایت کنند.

ترفع خاطرنشان کرد: از مسافران درخواست می کنیم تا با رعایت بهداشت فردی، هنگام سوار شدن به اتوبوس از دستکش و ماسک استفاده کنند و تا جای ممکن فاصله خود را با سایر مسافران حفظ کنند، اگر صندلی اتوبوس پُر بود از سوار شدن به آن خودداری کرده و منتظر اتوبوس بعدی بمانند.

وی گفت: برای جداسازی کابین رانندگان اتوبوس تندرو (بی آرتی) از مسافران اقدام شده و این جداسازی را برای اتوبوس های بخش خصوصی نیز از روز گذشته آغاز کرده ایم. 

ترفع اضافه کرد: با وجود این اقدام و سایر تدابیر و تمهیدات در نظر گرفته شده از جمله ضدعفونیاتوبوس ها در ابتدا و انتهای خطوط و تجهیز رانندگان به افشانه های ضد عفونی کننده، حرف اول در رعایت مسائل بهداشتی و حفظ بهداشت را خود شهروندان می زنند.

وی گفت: طرح تفکیک راننده از مسافران، علاوه بر اتوبوس های دو کابین در اتوبوس های تک کابین نیز شروع شده است.

ترفع تصریح کرد: با توجه به امکانات و تجهیزات موجود، هر اقدامی که در راستای حفظ سلامت مسافران و رانندگان موثر باشد را به اجرا در آورده ایم و اقدامات اجرایی به این منظور را با جدیت و دقت ادامه می دهیم.

مجموع مبتلایان کووید۱۹ در کشور به ٦٠ هزارو ٥٠٠ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از دیروز تا امروز ۱۸ فروردین ماه جاری براساس معیارهای قطعی تشخیصی دوهزارو ٢٧٤ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

دکتر کیانوش جهانپور افزود: مجموع مبتلایان کووید۱۹ در کشور به ۶۰۵۰۰ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

دکتر جهانپور خاطرنشان کرد: تاکنون از وجود سه هزارو ٧٣ نفر در کشور به دلیل ابتلا به این بیماری، محروم شده ایم و دیگر در بین ما نیستند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تاکنون  ٢٤ هزارو ٦٢٣نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده است.

دکتر جهانپور تصریح کرد: چهارهزارو ٨٣ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.