به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و نیاز به حفظ بهداشت در گرمخانه‌ها که بیش از پیش الزام دارد، با همکاری پیمانکار سازمان مدیریت گرمخانه‌ها توزیع ۱۲۰ هزار ماسک نیز در دستور کار قرار گرفت.

در حال حاضر روزانه بیش از ۲ هزار ماسک در گرمخانه‌های شهرداری تهران توزیع شده و با توجه به مدت زمان حضور هر مددجو در گرمخانه یک یا دو ماسک در اختیار آنان قرار داده می‌شود.

توزیع دستکش‌های یک بار مصرف هم در دستور کار قرار گرفته و به زودی در گرمخانه‌ها توزیع می‌شود.

براساس این گزارش، از زمان شیوع ویروس کرونا علاوه بر اینکه گرمخانه‌ها سه بار در روز ضدعفونی می‌شوند، به افراد حاضر در این اماکن در خصوص پیشگیری از ابتلا به این بیماری آموزش‌های فردی و گروهی داده شده است.

همچنین گشت‌های فوریت‌های اجتماعی به صورت ۲۴ ساعته در راستای جذب افراد بی‌سرپناه در خیابان‌های پایتخت فعالیت می‌کنند و پس از جذب این افراد در بدو ورود سنجش سلامتی از تمام مددجویان انجام می‌شود.

این سنجش شامل تب سنجی، کنترل اکسیژن خون و بررسی وضعیت جسمانی مددجویان است.

گرمخانه‌ها از زمان شیوع کرونا ۵۰ درصد افزایش مددجو داشته است و در حال حاضر بیش از ۲ هزار نفر در گرمخانه‌های پایتخت پذیرش شده‌اند، در این روزهای بحرانی، ۲۱ گرمخانه به صورت شبانه روزی آماده خدمت‌رسانی به افراد بی‌خانمان هستند.

حفظ سلامتی تمامی مددجویان اولیت سازمان رفاه خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران است.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۱۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۸۰۴۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۹۱ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین ۲هزار و ۷۳۱ نفر بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.