به گزارش خبرنگار ایرنا، «سیدمالک حسینی» در یک نشست خبری که بصورت مجازی برگزار شد، همچنین از افزایش حضور افراد بی‌خانمان در گرمخانه‌های پایتخت خبر داد و اعلام کرد: گرمخانه‌های پایتخت به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل نمی‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر در نظر گرفتن اتاق ایزوله و قرنطینه، افرادی که دارای علائم مشکوک کرونا باشند حتما به مراکز درمانی توسط نیروهای اورژانس منتقل می‌شوند.

حسینی تاکید کرد: آموزش به همکاران و مددجویان ما توسط اداره کل سلامت و آموزش شهرداری انجام گرفته و باید توجه داشت که جدا از بحث گرمخانه‌ها ما سامان‌سراها را داریم که افرادی که در این مجموعه‌ها پذیرش می‌شوند گاهی توسط خانواده‌هایشان نیز به طور کامل رد شده و حاضر به قبول آنها نیستند.

وی خاطرنشان کرد: افراد حاضر در سامان‌سراها دچار هپاتیت، HIV یا زخم بستر و یا مشکلات دیگر هستند لذا به دلیل حساسیت این مسئله پروتکل‌های ویژه‌ای را در این زمینه تهیه کرده‌ایم.

 تعطیلی ۴۰۰ مرکز پرتو در پایتخت

سرپرست سازمان رفاه، ‌خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در مورد فعالیت مراکز پرتو نیز گفت: جلسه ستاد اضطرار که تشکیل شد تصمیم گرفتیم در مورد مراکز پرتو که کودکان کار در آن تحصیل می‌کنند و حرفه یاد می‌گیرند تعطیل شود و پس از آن با همکاری سمن‌ها ضدعفونی کردن این مراکز مدنظر قرار گرفت.

وی در خصوص فعالیت کودکان کار نیز گفت: زباله‌گردی ممنوع شده و برنامه‌هایی را با سازمان‌های مردم‌نهاد جهت حمایت از این افراد در نظر گرفته‌ایم و علاوه بر رصد سلامت آنها از طریق پزشک و پرستار برنامه‌هایی داریم و اعلام آمادگی کرده‌ایم که غذای گرم روزانه بین این افراد توزیع کنیم.

به گفته حسینی، همچنین یک خط ویژه در این راستا در نظر گرفته تا در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی کمک‌ها به صورت سازمان‌دهی‌ شده انجام گیرد.

وی بیان داشت: سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران به تازگی فراخوانی برای پزشکان و پرستاران جهت فعالیت داوطلبانه داشته که با ۲۵ نفر از این افراد از بین ۴۰ نفر داوطلب شده وارد فرآیند کاری می‌شویم و فردا جلسه مشترکی داریم.

حسینی تاکید کرد: در حال حاضر بیش از ۲ هزار نفر در گرمخانه‌های پایتخت پذیرش شده‌اند و این پذیرش به صورت روزانه است و حتی از پیک سرما  این آمار بیشتر است.

خرید مرکبات در پایتخت افزایش یافت

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران نیز در این نشست خبری مجازی اظهار داشت: با توجه به اینکه به مردم پیشنهاد شده مرکبات مصرف کنند مردم برای خرید مرکبات بیش از گذشته به بازارها مراجعه می کنند.

«سعید راد» افزود: از آنجایی که کارگران بازارها با مردم سر و کار دارند برای سلامتی مردم هر روز تب سنجی می شوند تا نه برای خودشان و نه برای مردم مشکلی ایجاد نشود.

به گفته وی،   غرفه داران از ماسک و دستکش استفاده می کنند و تقاضای ما این است که مردم حین مراجعه به بازارها از دستکش استفاده کنند.

راد تاکید کرد: اگر هم امکان استفاده برای شهروندان فراهم نیست اجازه دهند غرفه دارران خودشان کار دستچین کردن اقلام را انجام بدهند تا کمتر با محصولات در ارتباط باشند.

وی درخصوص فروش اینترنتی میادین میوه و تره بار نیز گفت: فروش اینترنتی نیازمند داشتن سامانه های فروش است امروز به ما چندین سامانه فروش پیشنهاد شده است و ما هم جلساتی برگزار کردیم.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار ادامه داد: قرار است این سامانه های فروش بیایند و قیمت خودشان را ارائه کنند البته شرط ما این است که فروش محصول را به قیمت میادین انجام دهند.

وی گفت: یکی از اپراتورها هم به میادین آمده و QR کدی قرار داده تا مردم کمتر نیاز باشد از پول نقد و کارت بانکی استفاده کنند.

راد در خصوص تغییر حجم فروش و تامین محصولات نیز گفت: هیچ مشکلی در حوزه مرکبات و مواد پروتئینی نداریم و حتی زمانی که در رسانه ها گفته می شود برای مثال لیمو ترش بخورید و تقاضا زیاد می شود باز هم ما مشکلی نداشته ایم.

سامانه کار داوطلبانه برای مقابله با کرونا رونمایی می شود

رئیس ستاد محلات شهرداری تهران از راه‌اندازی و رونمایی سامانه کار داوطلبی جهت مقابله و پیشگیری از کرونا طی چند روز آینده خبر داد.

مهدی شیرزاد رئیس ستاد محلات شهرداری تهران هم در این نشست خبری درباره اقدامات انجام گرفته در محلات تهران جهت مقابله با کرونا اظهار داشت: سه وظیفه اصلی سازماندهی و جذب نیروهای داوطلب، استفاده از مسئولیت‌پذیری سازمان‌ها و شرکت‌ها و ارتباط با تشکل‌های مردم نهاد را مدنظر قرار دادیم و در این راستا اقداماتی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین کارهای ما جهت مقابله با کرونا، پیگیری راه‌اندازی سامانه کار داوطلبی است، گفت: این سامانه تا آخر هفته رونمایی می‌شود و برای عموم مردم فضایی ایجاد خواهد کرد که براساس مهارت و تخصص‌ ایشان بتوانند کار داوطلبی انجام دهند.

رئیس ستاد محلات شهرداری تهران ادامه داد: سازمان‌های مردم‌نهاد از طریق این سامانه می‌توانند با داوطلبان آشنا شوند و اقداماتی را در محلات به صورت هدفمند و داوطلبانه انجام دهند.

شیرزاد گفت: این سامانه حالت بازار مانند داشته و در واقع شرایط عرضه و تقاضا را برای کار داوطلبی ایجاد می‌کند که یک‌طرف آن سازمان‌های مردم‌نهاد و طرف دیگر شهرندان و داوطلبان هستند.

وی گفت: همچنین در ۳۵۳ محله پایتخت سرای محله داریم و داوطلبان می‌توانند از طریق کانون‌های خانه سلامت، کانون جوانان و یا پزشکان در مبحث کرونا ورود داشته و کارهای داوطلبی و پیشگیرانه انجام دهند.

شیرزاد اظهار کرد: همچنین خانه‌های دوام و ایمنی ظرفیت داوطلبی خوبی در شهرداری دارند که در صورت نیاز می‌توانیم در مدیریت شهری بهره‌مند شویم. همچنین سامانه ۱۳۷ راهکاری برای اعلام کارهای داوطلبی است.

رئیس ستاد محلات شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در وضعیت تعطیلی سرای محلات، انتخاب مدیران این سراها به چه صورت انجام می‌گیرد، گفت: پیش از بروز و شیوع کرونا، ارزیابی از هزار و ۵۰۰ نفر انجام گرفته و ۳۰۰ نفر ارزیابی نشده‌اند و به دلیل پرهیز از کرونا این مسئله متوقف شد.

وی گفت: در ۱۸۸ محله کارهای ارزیابی تمام شده و باید نتیجه را شورایاری‌ها و هیأت امنای محلات انجام دهند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد. این ویروس تاکنون به بیش از ۱۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۷ هزار و ۱۶۱ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۳۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین تعداد بهبود یافتگان به ۲هزار و ۳۹۴ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.