به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ، سرهنگ سعید راستی در این باره اظهار داشت: با دریافت خبری مبنی براینکه فردی در یک انباری در حوالی شاد آباد، ماسک های بهداشتی اعم از فیلتردار و ساده را احتکار تا با چند برابر قیمت واقعی آن را به بازار عرضه کند، بررسی موضوع در دستور کار تیمی از ماموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در تحقیقات پلیسی فرد محتکر شناسایی شد، گفت: با انعکاس تحقیقات پلیسی به مرجع قضائی دستگیری متهم و بررسی از انبار وی در دستور کار ماموران این پایگاه قرار گرفت و موفق شدند در غروب روز ۱۷ اسفندماه متهم را در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از انبار وی چهار هزار از انواع ماسک های بهداشتی را کشف کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه بلافاصله بعد از این اقدام، عملیات دیگری مبنی بر دستگیری محتکر مواد ضدعفونی کننده با موفقیت انجام شد، گفت: گزارش دریافتی حکایت از این داشت فردی مقداری زیادی مواد ضدعفونی کننده  در منزل خودش جمع آوری کرده است.

وی با اشاره به اینکه هویت متهم و مخفیگاهش شناسایی شد، بیان داشت: با دستور قضائی، این متهم نیز در مخفیگاهش در حوالی خیابان هاشمی دستگیر و در بازرسی از منزلش تعداد ۲۰۰ عدد ماسک و  ۵۶۰ لیتر ژل ضدعفونی کننده در قالب بطری های ۲۰ لیتری کشف شد.

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت، با اشاره به اینکه ارزش ریالی اقلام کشف شده در مجموع بیش از ۴۰۰میلیون ریال براورد شده است، خاطرنشان کرد: با تکمیل تحقیقات مقدماتی و بازجوئی از متهمان پرونده ها، هر دو متهم به مراجع قضائی تحویل شدند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد. این ویروس تاکنون به بیش از ۱۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  تاکنون ۷ هزار و ۱۶۱ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۳۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین تعداد بهبود یافتگان به ۲هزار و ۳۹۴ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.