علیرضا صدرایی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مراکز درمانی شهرستان ری از فعالیت ۱۶ ساعته برخی مراکز خدمات جامع سلامت منتخب برای پیشگیری از کرونا ویروس در سطح شهرستان ری اعلام آمادگی کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس دستورالعمل  ابلاغی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مقرر شد، پرسنل شبکه بهداشت و درمان در مراکز منتخب از ۱۰ اسفند ماه و بین ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب به مدت ۱۶ ساعت در شبانه روز در خدمت مردم شهرستان باشند.

رییس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان ری  تصریح کرد: مراکز خدمات سلامت در حاشیه اقدامات غربالگری و درمانی که رسالت اصلی آنهاست، به ارائه خدمات درمانی سرپایی به بیماران مشکوک به کرونا می‌پردازند لذا در صورت داشتن علائمی مانند تب، سرفه و گلو درد می‌توانند جهت ویزیت و مشاوره و درمان، به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

صدرایی افزود: افراد در صورت ابتلای به ویروس  کرونا پس از بررسی‌های اولیه خدمات درمانی مناسب برای بیمار در نظر گرفته می شود و فرد مشکوک در صورت نیاز به مراکز بیمارستانی منتقل می شود.
این مسئول یادآور شد: مراکز منتخب بهداشتی که به منظور مقابله و پیشگیری از کرونا در سطح شهرستان ری تعیین شده شامل مرکز بهداشت و درمان امام رضا، مرکز حسن آباد و مرکز بهداشت و درمان شهید نیک نژاد است.

آدرس مراکز درمانی و بهداشتی شهرستان ری به شرح ذیل است: 
مرکز امام رضا: قیامدشت، بلوار آزادی، جنب کلانتری جدید
مرکز حسن آباد: جاده قدیم قم، بخش فشافویه، منطقه حسن آباد، بلوار امام رضا
مرکز شهید نیک نژاد: شهرری، خیابان فدائیان اسلام، نبش مالک اشتر، جنب کانون سمیه

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از۷۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
به گزارش ایرنا، آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر  چهارشنبه (چهاردهم اسفند) به ۲ هزار و ۹۲۲ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۹۲ نفر رسیده است همچنین ۵۲۲ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

شهرستان ری دارای ۶۰ هیات ورزشی است، این شهرستان به تنهایی پنج مدال از ۱۵ مدال المپیک را کسب کرده است، به همین دلیل این شهرستان را شهر طلایی کشور در المپیک می‌نامند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.