به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی، سیدمالک حسینی اظهارداشت: ۲۴ مرکز پرتو در سطح پایتخت فعالیت می‌کنند که به دلیل حفظ سلامت کودکان و کارمندان این مراکز از زمان شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است و از تجمع کودکان در آنها جلوگیری کردیم.

وی گفت: اقدامات لازم برای ضدعفونی کردن مراکز پرتو به سبب احتمال تردد کارکنان و افراد داوطلب را با همکاری سمن‌ها انجام خواهیم داد. 

حسینی افزود: برای حفظ بهداشت و ضدعفونی کردن مراکز پرتو تاکنون در هر یک از این مراکز، چهار لیتر صابون مایع، چهار لیتر مایع غلیظ ضدعفونی‌کننده و تعداد مورد نیاز ماسک و دستکش یک بار مصرف توزیع شده است. 

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در صورت نیاز اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده مجدد برای مراکز تهیه و ارسال می‌شود، اظهارداشت: اگر چه در این شرایط برای تهیه مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک و دستکش محدودیت‌هایی وجود دارد اما تمام تلاش‌مان را به کار می‌گیریم تا برای تمام مراکز تحت پوشش سازمان این مواد را به اندازه کافی تهیه کنیم. 

وی تصریح کرد: همکاران ما در شرایط شیوع ویروس کرونا یکی از سخت‌ترین مسئولیت‌ها را به عهده دارند، ما قدردان زحمات آنان هستیم و با تهیه اقلام مورد نیاز تلاش می‌کنیم همکاران، مددکاران و مددجویان با مشکلی مواجه نشوند.

حسینی با اشاره به هماهنگی با سمن‌ها درخصوص مراقبت از کودکان کار گفت: دو جلسه مبسوط و مفید با سمن‌های فعال در حوزه کودکان داشته‌ایم و فارغ از برخورد احساسی و شعاری با موضوع در حال طراحی برنامه‌های عملیاتی با محوریت سمن‌های تخصصی این حوزه به منظور کاهش آسیب و ارائه خدمات لازم به آنها هستیم که پس از جمع‌بندی اطلاع رسانی خواهد شد.

۱۹ مددسرا، ۲سامانسرا و ۲۴ مرکز پرتو(ویژه ارائه خدمات علمی، آموزشی، مددکاری، روان شناختی، بهداشتی و درمانی به کودکان کار و آسیب دیده اجتماعی) زیرمجموعه سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران فعالیت می‌کنند.

ویروس کرونا که با عنوان رسمی «کووید-۱۹» اواخر دی ماه گذشته در چین شیوع یافت، تاکنون ۹۱ هزار و ۳۱۸ نفر را در دنیا مبتلا کرده است که از این تعداد ۳هزار و ۱۳۱ نفر جان خود را به علت این بیماری از دست داده‌ و ۴۸ هزار و ۲۹۱ نفر بهبود یافته‌اند.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی‌ تاکنون ۲هزار و ۳۳۶ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند و ۷۷ نفر به علت ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. ۴۳۵ نفر نیز از مبتلایان بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.