به گزارش شامگاه یکشنبه روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران، در روزهایی که برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تقریبا تمام مراکز و مجموعه‌های فرهنگی شهرداری تعطیل بوده و امکان ارائه خدمات آموزشی‌ و فرهنگی به شهروندان وجود ندارد، فرهنگسرای خاوران با تلاش اسماعیل قضات‌لو، رئیس این فرهنگسرا و جمعی از جهادگران با تشکیل قرارگاه جهادی تولید ماسک حضرت زینب(س) به یکی از سه مرکز تولید ماسک و گان (لباس پزشکی) در استان تهران تبدیل شده است.

مسعود حمزه‌ای رئیس سازمان بازرسی شهرداری در همین راستا، به همراه تعدادی از معاونان و مدیران بازرسی در بازدید از این فرهنگسرا، از نزدیک در جریان نحوه فعالیت‌های جهادی و مردمی این مجموعه قرار گرفت.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران، این اقدامات و سایر فعالیت‌های مشابه برای کمک و همراهی با پزشکان، پرستاران و مجموعه کادر پزشکی و درمانی را قابل تقدیر دانست.

وی تاکید کرد: باید تلاش شود تا از طریق بهره‌برداری از ظرفیت‌های شهرداری، برای اطلاع‌رسانی در سطوح وسیع‌تری در جذب گروه‌های مردمی علاقه‌مند به شرکت در این فعالیت‌ها گام برداشت.

حمزه‌ای اعلام کرد: در این مسیر سازمان بازرسی شهرداری تهران، آمادگی دارد تا از طریق بستر سامانه‌های مردمی ۱۳۷ و ۱۸۸۸ در اطلاع‌رسانی، جذب و هدایت این ظرفیت‌ها اقدام کند.

رئیس فرهنگسرای خاوران در جریان این بازدید به تشریح فعالیت‌های گروه‌های جهادی و مردمی در این مجموعه پرداخت و گفت: کارگاه تولید ماسک همزمان با میلاد حضرت علی(ع) کار خود را با ۶ دستگاه چرخ خیاطی آغاز کرد و بعد از آن با توجه به ظرفیت فرهنگسرای خاوران، چهار  دستگاه دیگر هم از مراکز اضافه شد و کارگاه، با مجموع ۱۰ دستگاه شروع به کار کرد.

قضات‌لو با اشاره به استفاده درست از ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با کرونا و کمک به کادر درمان افزود: در حال حاضر با اضافه شدن یکهزار و ۴۰۰ دستگاه چرخ خیاطی، یکصد و ۶۵ کارگاه و فعالیت یکهزار و ۵۰۰ نفر، این قرارگاه جزو سه کارگاه اصلی تولید مردمی ماسک شهر تهران است.

وی از تولید بیش از ۳۲۰ هزار ماسک از ابتدای آغاز به کار قرارگاه تا به امروز خبر داد و گفت: با توجه به نیاز وزارت بهداشت و بخش‌های درمانی در خصوص اقلام بهداشتی و پزشکی، تقریبا تمام تولیدات این قرارگاه در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد.

رئیس فرهنگسرای خاوران با اشاره به تولید و دوخت گان طی یک هفته اخیر اظهارداشت: در این مدت بیش از یکهزار و ۵۰۰ دست گان نیز برای بیماران و کادر درمان تولید شده است که این تعداد در حال افزایش است.

وی گفت: ماسک‌ها پس از تولید به پایگاه‌هایی که دستگاه‌های ضدعفونی کننده دارند فرستاده و بعد از ضدعفونی کردن از فرهنگسرای خاوران برای وزارت بهداشت ارسال می‌شود.

مدیر فرهنگی منطقه ۱۵ بیان کرد: هزینه تولید ماسک تا به امروز به صورت کاملا مردمی جمع‌آوری شده است.

قضات‌لو، آموزش ۵۰ تا ۷۰ نفر از آقایان و بانوان برای ارائه خدمات در بیمارستان‌ها و بسته‌بندی مواد ضدعفونی کننده و توزیع آنها در بخش‌های مختلف را از دیگر فعالیت‌های گروه‌های جهادی و مردمی مطرح کرد.

در پایان این بازدید، رئیس سازمان بازرسی به همراه سیاری معاون منابع انسانی سازمان، نامداری مدیرکل بازرسی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، موسوی معاف سرپرست سامانه ۱۸۸۸ و نصریان رئیس سامانه ۱۳۷ از سایر بخش‌های فرهنگسرای خاوران بازدید کردند.

شهروندان برای همکاری و مشارکت با قرارگاه جهادی تولید ماسک حضرت زینب(س) مستقر در فرهنگسرای خاوران می‌توانند با شماره تلفن ۳۳۰۱۵۴۲۳ تماس گرفته و یا به فرهنگسرا واقع در میدان خراسان، خیابان خاوران، سه راه هاشم آباد مراجعه کنند.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده وزارت بهداشت تا دهم ۱۰ فروردین ۳۸ هزار و ۳۰۹ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده، ۲هزار و ۶۴۰ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۲ هزار و ۳۹۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.