مجتبی توتونی روز سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی باخبرنگار ایرنا افزود: عملیات سم پاشی درختان همدان از امشب آغاز می شود و از شهروندان می خواهیم از پارک کردن خودروهای خود به ویژه قرار دادن مواد خوراکی در حاشیه خیابان ها به هنگام عملیات سمپاشی خودداری کنند.
وی اضافه کرد: 16 گروه در مناطق چهارگانه شهری همدان عملیات سمپاشی درختان را برعهده دارند که طبق برنامه از ساعت 23 الی 6 صبح در خیابان ها و معابر عمومی و از ساعت 5 الی 9 صبح در پارک ها به سم پاشی می پردازند.
معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان با بیان اینکه این طرح به مدت یک هفته اجرا می شود، افزود: سمپاشی درختان با رعایت کامل اصول فنی و با استفاده از سموم استاندارد انجام می شود.
وی یادآور شد: پس از اتمام عملیات سم پاشی، شهروندان همدانی می توانند در صورت رویت درختانی که فاقد سم پاشی هستند مراتب را به سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان اطلاع دهند تا نسبت به اعزام گروه های سم پاشی اقدام کنیم.
توتونی اظهار داشت: البته سم پاشی درختان شامل درختان منازل نمی شود و فقط برای از بین بردن آفات نباتی درختان کوچه ها، خیابان ها، پارک ها و سایر معابر عمومی است.
وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده درختان آلوده به آفات نیازمند به سمپاشی، به منظور هماهنگی و انجام عملیات سمپاشی، با شماره تلفن 6- 38214925 روابط عمومی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تماس برقرار کنند.
به منظور کنترل آفتاب، مبارزه با بیماری های گیاهی و حفظ و سلامت درختان هر ساله طرح سم پاشی درختان سطح شهر انجام می شود.
عملیات سمپاشی یکی از راهکارهای مبارزه با آفات درختان سطح شهر است که هر سال در چند نوبت توسط سازمان زیباسازی منظر و فضای سبز شهرداری اجرا می شود.
شهر همدان با بیش از 500 هزار نفر جمعیت با چهار منطقه و 12 ناحیه شهرداری اداره می شود.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.