سیاوش محبی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از بامداد روز جمعه هشتم فرودین ماه در چندین نقطه از ورودی وخروجی شرق استان تهران نیروهای پلیس راه و انتظامی برای جلوگیری از ورود افراد غیر بومی به تهران و خروج ساکنان تهران به خارج از استان مستقر شدند.

وی با اشاره به محل استقرار پلیس راهور، خاطر نشان کرد: عوارضی تهران-پردیس، امامزاده هاشم (ع) در مسیر هراز، گدوک در فیروزکوه و پلیس راه جاجرود محل استقرار ماموران پلیس راهور برای جلوگیری از ورود و خروج خودروها در شرق استان تهران هستند.

فرمانده ویژه پلیس راه شرق استان تهران گفت: خوردوهایی که پلاک شهرستان داشته باشند اجازه ورود به تهران را ندارند و رانندگان متخلف ۵۰۰ هزار تومان جریمه و خودرو آنها به مدت یک ماه توقیف می‌شود.

محبی گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی توسط تا عادی شدن شرایط با قاطعیت توسط پلیس اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: کسانی که در حال بازگشت به محل سکونت خود هستند در طول مسیر نباید به شهرها وارد شوند و برابر قانون با رانندگان متخلف برخورد می‌شود.

فرمانده ویژه پلیس راه شرق استان تهران با اشاره به وضعیت جوی جاده‌های کوهستانی شرق استان تهران خاطر نشان کرد: در ارتفاعات فیروزکوه و هراز شاهد بارش شدید برف و باران هستیم و سطح محورها لغزنده هستند.

محبی عنوان کرد: در این شرایط آب و هوایی به رانندگان توصیه می‌شود با سرعت مطمئنه، پرهیز از شتاب و عجله و با صبر و حوصله در جاده‌های کوهستانی رانندگی کنند.

محبی گفت:  از تردد وسایل نقلیه باربری مانند؛ حمل‌کالاهای اساسی، مواد فاسد شدنی، مواد ضد عفونی و لوازم بهداشتی جلوگیری نمی‌شود.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزرات بهداشت اظهار داشت: از ظهر دیروز تا امروزسه هزار و ۷۶مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور به ۳۵ هزارو ۴۰۸ نفر رسیده است.

تاکنون ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شدند و این روند رو به افزایش است.

در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۹ نفر جان خود را از دست دادند  و در مجموع در گذشتگان این بیماری در کشور به دو هزار و ۵۱۷ نفر رسیده است.

تا صبح امروز بیش از ۵۷ میلیون نفر در غربالگری کرونا و طرح بسیج ملی مقابله با کرونا مشارکت کردند.

توصیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه مشارکت مردم برای شرکت در تست غربالگری ویروس کرونا از طریق سامانه salamat.gov.ir است.
شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.