به گزارش ایرنا، هرچند که آماری رسمی از تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در شهرستان‌های جنوب شرق تهران وجود ندارد، ولی هستند خانواده‌هایی که این روزها عزیزی را به دلیل مبتلا شدن به ویروس این بیماری از دست داده‌اند، این زنگ هشدار برای تمامی افراد است که اگر هر یک از مردم سهم خود را نسبت به پیشگیری از شیوع این بیماری ادا نکنند، تا افراد بیشتری به آن مبتلا شوند.

پویش تعطیلی داوطلبانه تعطیل کردن واحدهای صنفی

تعداد زیادی از کسبه شهرستان ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت از ابتدای این هفته به صورت داوطلبانه اقدام به تعطیل کردن واحدهای تجاری کردند تا سهم خود را در جلوگیری از اجتماع مردم در بازار ادا کرده باشند.

هر چند که این افراد با شیوع ویروس کرونا با ضرر و زیان بسیاری مواجه شدند ولی داوطلبانه اقدام به تعطیل کردن مغازه‌های خود کرده و با نصب بنر، این اقدام را به اطلاع دیگر افراد رساندند تا آنان نیز با بستن واحدهای خود، به جلوگیری از انتشار ویروس کرونا کمک کنند.

تعطیلی ۲۵۰ تجاری در ورامین

سید عباس میری به خبرنگار ایرنا گفت: بسیاری از کسبه مرکز شهر ورامین در اقدامی خودش جوش نسبت به تعطیلی مغازه‌های خود اقدام کرده‌اند که این عمل با فعالیت‌های صورت گرفته در اتاق اصناف در ممنوعیت فعالیت واحدهایی نظیر رستوران‌ها، تالارهای پذیرایی، قلیان‌سراها و بازارهای روز، نقش مؤثری در کاهش میزان ابتلاء افراد به ویروس کرونا دارد.

بخشیدن کرایه واحدهای تجاری توسط مالکان

در کنار تعطیلی داوطلبانه واحدهای تجاری، بسیاری از مالکان و مغازه‌داران ورامین نیز با بخشیدن کرایه اسفندماه مستأجرین، آنان را به بستن مغازه‌های خود ترغیب کردند.

مالک بخشی از مجتمع تجاری گل نرگس، مجتمع تجاری خورشید و مالکان تعداد زیادی واحدهای تجاری خیابان اصلی ورامین، کرایه اسفندماه مستأجرین خود را نگرفتند تا آنان نیز سهم خود را در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ادا کرده باشند.

مالک یکی از مجتمع‌های تجاری ورامین، از بخشیدن کرایه اسفندماه ۴۵ واحد تجاری به منظور همراهی در مقابله با شیوع ویروس کرونا داد.

مهناز فرجی به خبرنگار ایرنا گفت: شیوع این ویروس اثر مستقیمی در رکود کسب و کار افراد داشته و به منظور همراهی با کسبه و ترغیب آنان در تعطیل واحدهای خود، کرایه اسفندماه کلیه واحدهای تجاری را به آنان بخشیدم.

وی تصریح کرد: در صورت ادامه این وضعیت، کرایه فروردین ماه مستأجرین که در حدود ۷۰۰ میلیون ریال است نیز بخشیده خواهد شد.

تأخیر سه ماهه در پرداخت عوارض کسب

شهردار ورامین نیز به منظور همراهی با کسبه در تعطیلی واحدهای تجاری، پرداخت عوارض کسب سال ۹۸ را سه ماه به تأخیر انداخت.

حسین دهقان به خبرنگار ایرنا گفت: شیوع ویروس کرونا علاوه بر سلامت افراد، مشکلات اقتصادی عدیده‌ای برای مردم به همراه داشته که شهرداری ورامین به منظور همراهی با این افراد، عوارض کسب سال ۹۸ را به سه ماه تأخیر دریافت خواهد کرد.

وی اظهار کرد: با وجود آن دریافت عوارض تأمین کننده بخشی از درآمدهای شهرداری است، ولی برای جلوگیری از شیوع این ویروس از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

همراهی گروه‌های جهادی بسیجی در کنترل ویروس کرونا

فرمانده سپاه شهرستان ورامین نیز از فعالیت یکصد گروه جهادی در مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

سرهنگ پاسدار سعید تاجیک به خبرنگار ایرنا گفت: بسیجیان که همواره با حضور در صحنه‌های مختلف اجتماع، سهم خود را در دفاع از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ادا کردند، این بار نیز وارد میدان شده و با اقداماتی نظیر ضدعفونی کردن معابر و تولید و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده، در مقابله با این ویروس پیشگام شدند.

وی افزود: یکصد گروه جهادی هر شب با حضور در معابر اصلی شهر، نسبت به ضدعفونی و گندزدایی اقدام می‌کنند تا آنان نیز سهم خود را در کنترل این ویروس ادا کنند.

مردم با در ماندن در کنترل شیوع کرونا سهیم شوند

امام جمعه شهرستان ورامین نیز از مردم خواست تا با ماندن در خانه، در کنترل شیوع ویروس کرونا، سهیم شوند.

آیت الله سید مرتضی محمودی به خبرنگار ایرنا گفت: امروز مردم در آزمون بزرگی برای همدلی و همراهی با مسئولان بهداشتی و درمانی قرار دارند و بهترین راه این همراهی این است که با حضور در منازل، از انتشار ویروس این بیماری پیشگیری کنند.

افزایش سه برابری ظرفیت تولید مواد ضدعفونی کننده

مدیرعامل شهرک صنعتی سالاریه ورامین با اشاره به تلاش تولید کنندگان در تأمین کالاهای مورد نیاز مقابله با ویروس کرونا، از افزایش سه برابری مواد ضدعفونی کننده در واحدهای تولیدی این شهرک صنعتی خبر داد.

محمدحسین مددی افزود: ۶ شرکت تولید کننده مواد ضدعفونی کننده و لوازم بیمارستانی مستقر در شهرک صنعتی، با افزایش سه برابری ظرفیت تولید محصولات خود، تلاش دارند تا سهم خود را در کنترل شیوع ویروس کرونا ادا کنند.

وی اظهار کرد: با هدف رفع نیاز مراکز بهداشتی و درمانی، تولیدکنندگان مواد ضدعفونی کننده شهرک صنعتی سالاریه، کالاهای تولیدی خود را ۵ درصد ارزان‌تر از گذشته عرضه می‌کنند.

شهرستان‌های ورامین، پیشوا، پاکدشت و قرچک با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در جنوب شرق تهران واقع شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.