به گزارش ایرنا،اعظم هراتی روز یکشنبه در نشست اجرای طرح نهضت اطلاع رسانی مدیران شهرستان ورامین در جمع خبرنگاران گفت : تشکیل سازمان بهزیستی، از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است که توانسته بیش از 170 خدمت را به نیازمندان جامعه ارائه کند.
وی گفت : در حال حاضر 4 هزار معلول پرونده دار از خدمات بهزیستی شهرستان ورامین برخوردارند که از این تعداد، 2 هزار و 400 نفر به دلیل شدت معلولیت و نداشتن درآمد ثابت از بهزیستی مستمری ماهیانه دریافت می کنند.
وی افزود : هم اکنون 10 مرکز توانبخشی روزانه شامل شش مرکز شبانه روزی و 4 مرکز روزانه از معلولان نگهداری کرده و به آن ها خدمات تخصصی ارائه می کنند.
رئیس بهزیستی ورامین گفت: دو مرکز روزانه حرفه آموزی مختص دختران و پسران معلول نیز آموزش های لازم را به این افراد ارائه می کنند.
هراتی با اشاره به خدمات بهزیستی در حوزه توانبخشی به معلولان گفت: ارائه سمعک، ویلچیر، عصا، پرداخت هزینه های حق پرستاری افراد ضایعه نخاعی، ارائه پلاک خودرو ویژه، تعمیر مسکن و مناسب سازی منزل و خودرو معلولان بخشی از خدماتی است که بهزیستی به این اقشار ارائه می کند.
وی مهمترین مشکل معلولان را وضعیت اشتغال عنوان و اظهار کرد: با توجه به محدودیت های صورت گرفته در استخدام های دولتی، در حال حاضر قانون اختصاص سه درصد از جذب ارگان های دولتی به افراد معلول به درستی اجرا شود که در صورت تحقق این مهم، بسیاری از مشکلات این قشر از جامعه برطرف می شود.
وی افزود: در حال حاضر هفت نفر از معلولان شهرستان ورامین در اداره بهزیستی، یک نفر در شهرداری و یک نفر در فرمانداری ورامین مشغول به کار می باشند.
هراتی گفت : به منظور تأمین شغل افراد معلول و ترغیب کارفرمایان به استفاده از این افراد که از قابلیت های ویژه ای برخوردارند ، کارفرمایانی که از افراد معلول استفاده کنند از معافیت سهم بیمه کارفرما برخوردار می شوند.
هراتی اظهار داشت: به آن دسته از معلولانی که از مدرک فنی و حرفه ای برخوردار هستند و قصد راه اندازی کسب و کار داشته باشند 15 میلیون تومان وام بدون سود پرداخت می شود.
وی گفت : به منظور حمایت از بانوان سرپرست خانوار ، تاکنون 102 نفر از این افراد از خدمات بیمه ای برخوردار شده اند.
رئیس اداره بهزیستی ورامین از راه اندازی کمپ ماده 16 ویژه معتادان متجاهر از ابتدای سال 1398 خبر داد.
وی در خصوص ساماندهی افراد بی خانمان و کارتن خواب افزود: جمع آوری این افراد به تنهایی از عهده بهزیستی بر نمی آید بلکه دستگاه های مختلف از جمله شهرداری ، نیروی انتظامی و فرمانداری باید به میدان آمده و برای ساماندهی این افراد اقدامات عملی انجام دهند.
هراتی گفت : با راه اندازی گرمخانه شهرداری می توان این افراد را ساماندهی و نسبت به ارائه خدمات به آنان اقدام کرد.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 //6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.